Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

73P update

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

73P update

Vanaf vandaag start AstroStart met de 73P update. Iedere dag kun je op AstroStart het laatste nieuws over de komeet lezen en tevens vindt je iedere dag een handig zoekkaartje en mooie foto's.

De update zal tot eind volgende week duren.

WOW: Er is hoop. Fragment B staat rond middernacht bij wega. Het maanlicht stoort wel. Maar het is magnitude 5:

According to observers in Italy, fragment B of comet 73P/Schwassmann Wachmann 3 has suddenly brightened to 5th magnitude. The outburst probably signals another breakup of the furiously decaying comet-fragment. Confirming observations are requested: sky map.
    Zie ook http://www.spaceweather.com en astrostart.nl!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Mag 5? Dat is blote oog! Of is dat wishfull thinking in ons lichtvervuilde nederland?
      This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Origineel geplaatst door DaMatrix
        Mag 5? Dat is blote oog! Of is dat wishfull thinking in ons lichtvervuilde nederland?
        Mjah, je zegt het zelf al.

Of je moet op de donkerste locatie in Nederland zijn zonder een storende maan.

Commentaar

Ik kan hier magnitude vijf zien!!!

Al lukt het maar nét...

Commentaar

Als ik hier op de heide sta kan ik mag 5 ook wel zien

Commentaar

Allemaal naar de heide!
              "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

May 10: Component B has reportedly become brighter than component C!  It is a naked eye object even in moonlight.  There are also reports of arcs and jets.  Bill Weir reported that, "When It slid into the FOV I was blown away. Although smaller, it looked as good if not better than C had ever looked. I couldn't believe how bright it looked even with all the Moonlight."   There are signs that the outburst may already be in the decline so get this one tonight if you can!

bron: http://www.skyhound.com
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Hoe kan dat zo plotseling? Ik neem aan dat zoiets wel te berekenen valt. Zijn de fragmenten misschien van baan veranderd waardoor het opeens zo helder is geworden?
                  Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                  http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Nou ik zal vanavond eens gaan kijken, of ik wat kan zien, met een veld verrekijker.
                    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Vannacht Arie, Het wordt een latertje..
                      Wil iemand een dienst met mij ruilen?
                      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

jaja dat bedoel ik....

Ik wel waar werk je hahaha
                        "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
                          Hoe kan dat zo plotseling? Ik neem aan dat zoiets wel te berekenen valt. Zijn de fragmenten misschien van baan veranderd waardoor het opeens zo helder is geworden?
                          Zal wel een uitbarsting zijn op het fragment. Dat is niet te berekenen denk ik.
                          This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Ha! Eindelijk iemand die me antwoord wil/kan geven!

Ik vind het wel interessant dit soort dingen. Had inderdaad niet erbij nagedacht dat een uitbarsting zou kunnen zijn.
                            Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                            http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Ah jesses, weer veel teveel schriftgeleerden in het waarneemdeel. Terug in je stoffige theorie hoekje jullie! Oeps nu ga ik off topic.
                              Ehm. Morgen dan weer brak? misschien ga ik toch kijken.

Commentaar

Werken...
                              X