Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Komeet 73P vannacht bij M57 (Ringnevel)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Komeet 73P vannacht bij M57 (Ringnevel)

Vannacht is het zover, Fragment C van de komeet zal vlak langs de Ringnevel in de Lier trekken. Een uniek moment om waar te nemen en indien mogelijk te fotograferen. Ondanks de storende maan en de grijze nacht is dit uniek genoeg om een poging te wagen.

Maar weet iemand hoe laat dit precies zal gebeuren? De site die dagelijks geupdate wordt (http://www.skyhound.com/sh/73P.html) is al twee dagen niet meer ververst, evenals de bijbehorende zoekkaartjes. Voor het geval de site vanmiddag nog steeds geen nieuws heeft; wie heeft een goed alternatief?

In ieder geval kijken vanavond, het gaat hoogstwaarschijnlijk helder worden.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Dat wordt een latertje Roel. Misschien zet ik mijn wekker wel vannacht.
    Tien over half 4 (!). Maar ja jullie zijn nog jong.
    Sterker nog. ik GA mijn wekker zetten.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

zoo!! te kick! mijn vriendje is vandaag hier, maar ik wilde zoiezo al gaan kijken vnavond dus hij heeft pech we gaan om half 4 kijken! mwhaha die gast weet ook niet wat ie meemaakt:P

Commentaar

fragment C was toch trouwens niet de helderste van allemaal? dat was toch A of B?? weet iemand dat?? welke de helderste is, want ik wil vanavond gaan zoeken.. en waar staan die andere grote fragmenten? ik weet dat ikvlakbij de lier moet zijn voor C maar die andere?

Commentaar

Alle fragmenten. Elk puntje is 2 uur snachts

En de helderheidsgrafiek:
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

elk puntje is 2 uur snachts, maar dan gaat ie toch eerder door de lier in plaats van half 4?? of snap ik het dan weer niet?

Commentaar

Het eerste puntje was 7 mei (02.00 afgelopen nacht dus) . Dus het 2e puntje op de rode lijn is 02.00 ´deze nacht´
              (8 mei dus)

Commentaar

oh oke! duidelijk!! thanx! is een duidelijk kaartje..

Commentaar

Off topic---> Sterrenbeelden in het Duits. Heerlijk:
                  "Fuchslein", "Leier" en als absolute winnaar: "Schwanz der Schlange"

On topic---> Bij mij gaat de wekker ook om drie uur!
                  "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Werken...
                  X