Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarneemtip: De komeet 73P Na pasen.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarneemtip: De komeet 73P Na pasen.

Met dank aan de waarneemlijst van Wouter van Reeven en Jeffrey Bout's astro-alert-service.
    Hier een site specifiek voor 73P Schwachsinn/Wahnsinn
    http://www.skyhound.com/sh/73P.html
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Leuk! Het is hier al een behoorlijk tijdje fijn weer, dus vanavond misschien maar eens een pogingkje wagen. Half tien dus...
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Mag niet theoretisch niet moeilijk zijn.
      Ik vraag me af hoe uitgesmeerd de fragmenten zijn.
      Vorig jaar had ik ook al bijna over Machholz heengekeken.
      Er zijn al 40(!) fragmenten geidentificeerd. Dus ik weet niet of ik mijn C8 of mijn 80ed uit de kast moet halen..
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
        Dus ik weet niet of ik mijn C8 of mijn 80ed uit de kast moet halen..
        Ik wou dat ik de keus had...

Kun je geen fotootje maken met je Edje, dan heb je hem zeker te pakken!

Commentaar

Het is bewolkt hier! Anders had ik Bootes omgedoopt tot sterrenbeeld paashaas en was ik 40 eitjes gaan zoeken.
          Laatst heb ik een fotootje geprobeerd te maken, maar het maanlicht vulde mijn ccd.

Commentaar

nou mensen! het is hier heel erg bewolkt helaas!! hoe is het met de komeetfragmenten? zijn ze al verschoven? of moet ik ze nog steeds in bootes zoeken? het is dan wel bewolkt maar j weet maar nooit!..

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
              .
              Vorig jaar had ik ook al bijna over Machholz heengekeken.
              heb ik nog ultiem mooi in me etx 70 gehad
              enaj hiero ook bewolkt en volgens verwachtingen blijft het zo

Commentaar

Ik denk dat ik nog even een paar weekjes moet wachten.. een deelnemer aan het Urania forum vertelde:
                " Momenteel schommelt de visuele helderheid rond de magnitude +8.5. Reken dus bijvoorbeeld op een 15cm kijker om hem te spotten van op een donkere locatie. De helderheid stijgt de komende weken gestaag tot misschien +4 begin mei."

Punt 1. Ik heb een 13cm kijker...
                Punt 2. Ik woon niet op een donkere locatie...

Commentaar

Magniture 8.5? 15cm? Kom op zeg!
                  Dat kan met 8cm ook op een gemiddelde locatie! Ik heb begrepen dat de oppervlaktehelderheid ok is..

Commentaar

De berichten spreken elkaar nog al tegen wat dat betreft! De 1 zegt dat de komeet zo compact is dat de oppervlaktehelderheid bijna gelijk is aan de absolute helderheid, de ander zegt dat ie met een 16cm al nauwelijk te vinden is.

En alsof dat nog niet erg genoeg is, verschillen de zoekkaartjes ook nog van elkaar. De plaats van de komeet op het overzichtskaartje uit de eerste post verschilt van de positie op de detailkaart!

Commentaar

Alleen een stevige starparty helpt dan nog....

Commentaar

Wat zijn de weersverwachtingen voor komend weekend?
                        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
                          Wat zijn de weersverwachtingen voor komend weekend?
                          http://www.weer.nl

Commentaar

Hm, knmi.nl zegt dat we in het weekend 's nachts kans op mist hebben, verder lijkt het redelijk weer te worden - wat droger dan de tweede helft van deze (werk)week. Roel, hebben jullie vaak mist rond Deventer?
                            The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Goed! Er zit eindelijk zon en warmer weer aan te komen! Dus kunnen jullie het hele weekend lang op jacht gaan naar de komeet.
                              Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                              http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Werken...
                              X