Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarschuwingstopic actuele hemelverschijnselen

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Deze thread is eigenlijk heel makkelijk en er hoeft dus niets ge´nterpreteerd te worden. Geen waarneemverslagen en ook geen dingen die al geweest zijn of helemaal niet te zien zijn. Graag alleen hemeverschijnselen die nog moeten komen en verder niets. Daarom heb ik een abonnement namelijk.
    And I realised with horror that I’d seen this awful thing before...

Commentaar

Noctilucent Clouds - NU zichtbaar!
      Waah... en een behoorlijk groot en uitgestrekt gebied zelfs... sprookjesachtig mooi!
      Last bewerkt door Neo; 12-06-19, 22:57.
      Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
      (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Bedankt, Neo.
        Ik zie nu ook noctilucent clouds in het noorden. Gemakkelijk te zien ondanks de bijna volle maan.
        Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Fantastisch display, lang geleden zo mooi gezien!

Commentaar

Hier mijn opname vanuit Boutersem. Het waren voor mij ook de helderste tot nu die ik heb waargenomen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: NC Boutersem.JPG views: 137 grootte: 4,50 MB id: 1418933
            http://www.vvscapella.be/hubert-hautecler/

Commentaar

In Noordwijk van elf tot kwart voor twaalf (toen kwam de mist) ervan genoten, zo helder en mooi heb ik ze niet eerder gezien!
              Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Ben benieuwd hoeveel verslagen er nog komen...
                And I realised with horror that I’d seen this awful thing before...

Commentaar

Ook nu weer zijn er NLC's. Ze waren goed te onderscheiden van de gewone donkere wolken. Een herkansing voor degenen zoals ik die ze gisteren hadden gemist. Wel moet je even lokaal geluk hebben. Bij mij hebben de gewone wolken inmiddels de overhand genomen.

Ondanks het risico van (reguliere) bewolking, zie ik graag vaker zulke alerts zoals die van Oetie. Het houdt ons scherp.
                  Alle Messiers zijn zichtbaar in een 38mm telescoop.

Commentaar

Nieuwe NLC alert, een uitgestrekt veld met lichtende nachtwolken!
                    Snelle opname van zojuist...

noctilucent clouds
                    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Whaaaaah!!! Een kwartiertje geleden kwamen ze tot boven de poolster, echt krankzinnig. Nog nooit meegemaakt.
                      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Hier in de Brabanse Kempen zag ik net ook ÚÚn lichtend nachtwolkje. Mooi tafereel!
                        Last bewerkt door ener; Gisteren, 09:07.

Commentaar

Nu maar hopen dat ze vanavond ˇˇk zichtbaar zijn want dan ben ik in NL
                          50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Jammerdebammer. Ik werd rond middernacht getrakteerd op een goudoranje opkomende volle maan maar geen NLCs te bespeuren. Nu onderweg naar mijn vlucht naar huis (via mijn werk) en het is al weer te licht buiten. Volgende keer hopelijk beter!
                            50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Werken...
                            X