Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vanavond sterbedekking!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Vanavond sterbedekking!

Vanavond om 23.40 wordt een ster van magnitude 5 door de maan bedekt. Dit gebeurt onder gunstige omstandigheden. De maan is voor minder dan de helft verlicht en de ster verdwijnt aan de donkere kant van de maan. Wie gaat er kijken?
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

MM! Leuk idee! Ben behoorlijk slaperig. Maar misschien een reden om mijn slaap even uit te stellen.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ach, bij mij is het ook nog even twijfelen of ik ga kijken. Maar het is nu zo prachtig helder, als ik het niet ga bekijken vanwege slaperigheid, ga ik vast spijt krijgen... Het eeuwige sterrekiekersdilemma. Ik ga zodadelijk in ieder geval Saturnus even begluren.

Commentaar

Ik stond ook nog even in twijfel om buiten omhoog te turen, maarrr toen ik naar de telescoop reikte schoof er bewolking hieroverheen.
        Misschien straks even kijken hoe het is :P
        Let op: geld lenen kost geld

Commentaar

Sjeezus, inderdaad, het is al weer bewolkt... Ik haal zo de toeter maar weer naar binnen, voor je het weet staat ie tot de rand vol met hagel!

Commentaar

Helderheid hier ten top! :P

Commentaar

Haha, mooi dat jullie daar zo enthousiast van worden! Maar ja, jullie kennen me inmiddels als waarneem-barbaar - toch kan ik niet begrijpen dat het bedekken van mag5 ster de moeite waard is om je bed uit te komen (of niet in te gaan :P). Maar ja, gelukkig maar dat we allemaal andere interesses hebben, anders wordt de sterrenkunde zo eenzijdig

Maar iedereen veel plezier vannacht (meen ik...!)
              This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

:scratch: Lees ik dit om half 2 īs nachts... Heb vanavond nog wel even buiten gestaan, maar dat was een uurtje te vroeg. Als ik dit wist was ik nog wel even naar buiten gegaan, want het was hier ontzettend helder! Jammer dat ik het gemist heb!

Commentaar

k heb het ook gemist. maar dat kwam omdat ik mijn scoopje niet buiten had staan. hihi

Commentaar

Ik lees dit pas nu, de volgende dag dus. Helaas.

Heeft iemand er een foto van gemaakt?

Commentaar

Werken...
                    X