Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Starman, nieuwe waarnemer

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Fabricius
    antwoordde :
    Hoogte en richting kunnen vastgesteld worden door de tijd, lengtegraad en breedtegraad van de cameralocatie in te voeren in een planetariumprogramma.
    Op de eerste foto zijn een paar sterrenbeelden, o.a Grote Beer (Ursa Maior), Ossenhoeder (Bootes) en Jachthonden (Canes Venatici) te zien, dus de positie van de meteoor of satelliet aan de rechterbovenkant van de foto is ook meetbaar.

Laat een reactie achter ::

• starman
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door John Baars Bekijk bericht
    Welkom op dit forum!
    Kun je iets vertellen over de hoogte en richting waarin deze foto gemaakt is?
    Bedankt voor het welkom Helaas ben ik echt een beginner dus dat weet ik niet; de vaste camera staat in een hoek van ongeveer 75 graden omhoog gericht naar het westen (boven de keukendeur). Ik vraag mij af of ik met 1 camera hoogte kan vaststellen? Vanochtend weer een leuke toen het al een beetje licht begon te worden (datum en tijd) staan heel klein links boven; 26 Maart 2020 @ 05:11:55

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 192.168.1.142_01_20200326051155216_TIMING.jpg views: 74 grootte: 19,6 KB id: 1443295 .
    Voeg bestanden toe

• John Baars
    antwoordde :
    Welkom op dit forum!
    Kun je iets vertellen over de hoogte en richting waarin deze foto gemaakt is?

• Sterren kijken in de stad
    antwoordde :
    Welkom!

• starman
    started a topic Starman, nieuwe waarnemer

Starman, nieuwe waarnemer

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 192.168.1.142_01_20200316032624946_TIMING.jpg views: 134 grootte: 29,9 KB id: 1443130
    Ik heb mijzelf zojuist aangemeld op dit forum. Wil graag meer leren. Bovenstaande foto heb ik gemaakt afgelopen 16 maart met een beveiligingscamera en wat zelf gemaakte scripts. Ik heb nu elke nacht wel een paar vallende sterren op de foto die ik dan vergelijk met de waarnemingen op de bekende website. Ik stream snachts ook live naar Youtube, mocht iemand geintereseerd zijn.
Werken...
X