Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Uitdaging voor vannacht: gaan jullie windvlagen trotseren?

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Uitdaging voor vannacht: gaan jullie windvlagen trotseren?

Na een dag met heftige windstoten wordt een heldere nacht voorspeld.
    Met een beetje geluk is het stof ook weggewaaid.

Maar voorlopig gaat de wind nog niet liggen.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: windvlagen.gif views: 116 grootte: 31,3 KB id: 1424975

32 tot 37 km/u rond middernacht.
    Dat is "maar" windkracht 5.
    Nu heb ik wel een stevig statief, maar toch maak ik me zorgen over windstoten die de kijker om zouden kunnen blazen.

Durven jullie het aan?
    Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Zeker wrl, alles staat buiten :-) grote 200mm op HEQ5 plus piggyback, maar kom maar op! Hierna wordt 't weer een week niks, hoorde ik.
    Heq5 pro (belt mod) - Stellarvue 102 Ed f/7 - GSO 200mm f/4 @ 892mm (ES HR cc) - Orion SSAG guiding

Commentaar

Noordwijk is windkracht 7, dat is me te gortig, maar ik ga wel in de tuin staan, die is beschut.
      Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

De wind neemt al af en de lucht is prachtig transparant, dus we gaan het proberen.
        Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Opnames gaan goed hier. Wel mijn klapdak gezekerd want de windvlagen zijn sterk. De montering staat op een vaste houten zuil en heeft geen last van de wind.

Commentaar

Bezig met opnames​​​​​​
            Vaste zuil en beschutting van haag die niet veraf staat. En met de 80mm valt het nog mee zeker nu de wind al sterk is afgenomen. Soms nog klein uitschietertje.
            Zoals hier al aangegeven het is nu want de rest van de week zal het niets worden. En het is zaterdagavond eigenlijk ook nog mooi meegenomen. Kan ik morgen wat langer blijven liggen
            az-eq6gt //sw quattro 10''c// 6''(istar-lens)// sv ed80// orion 130mm newton
            celestron skymaster 25x70 // zenith 12x50

Commentaar

Gewoon waargenomen, ja hoor.
              Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.

Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op NEQ6, C8 op NEQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

Gewoon oefenen hier met een focuser. Echt plaatjes schieten is hier rond Deventer (zonder windbeschutting) niet echt reeel vandaag. Misschien nog morgen...

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Schermafbeelding 2019-08-11 om 01.15.17.png views: 91 grootte: 49,7 KB id: 1425002
                Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | iOptron CEM120 | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | Moonlite focuser SCT | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Commentaar

Werken...
                X