Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wat zag ik gisteren op de maan?

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wat zag ik gisteren op de maan?

Ergens afgelopen nacht keek ik met mijn verrekijker naar de maan en zag exact in het midden van de sikkel een soort berg / vulkaan iets. Het was zo bijzonder om te zien en heb dat nooit eerder gezien, maar ik trilde veel en kreeg het niet rustig in beeld. Het stak er als het ware uit waar de scheiding van licht naar donker ging en dan vrijwel in het midden. Een soort berg of kam van een krater denk ik..... Ik vond het geweldig om te zien en baalde verschrikkelijk dat ik het beeld niet stil kon krijgen, het was voor mij best wel speciaal om te zien.

Iemand enig idee of een foto daarvan?

Edit: Sterk overdreven leek het hier een beetje op...... :

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_0268.JPG views: 237 grootte: 1,07 MB id: 1423350

Ik vermoed dat je krater Copernicus hebt gezien (ook na controle met stellarium blijf ik daarbij).
    Wel een mooi en grote krater die inderdaad duidelijk met een verrekijker zichtbaar is. Met het blote oog al zichtbaar, laat staan dus met een verrekijker. Mooi kan dat zijn he.
    Skywatcher 72ED F420 op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod/ 130mm/650mm newton als reserve

Commentaar

Super en dank, het blijkt idd om de krater van Copernicus te gaan. Echt schitterend om te zien en het was net het juiste moment blijkbaar, zag er prachtig en heel bijzonder uit. De eerste keer in mijn leven dat ik diepte heb gezien op de maan.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: image_103799.png views: 3 grootte: 253,8 KB id: 1423359
      Bron: https://svs.gsfc.nasa.gov/cgi-bin/details.cgi?aid=4442

Commentaar

Werken...
      X