Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

de melkweg in de randstad

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

de melkweg in de randstad

Waarschijnlijk weten de meeste van jullie dat de melkweg te spotten + fotograferen niet echt fijn is in een grote stad zoals Dordrecht (waar ik de foto's hieronder heb gemaakt. Ik heb geprobeerd met een wat oudere camera (Lumix-FZ150) een foto te maken van de melkweg, dit is het eindresultaat. Dit is ook waarschijnlijk het gemiddelde wat je gaat krijgen in een weilandje dichtbij steden.

INFO (hardware enzo, vind ik altijd fijn om erbij te hebben vooral je wat info nodig heb )

- Lumix fz150 camera
    - licht standaard
    - starry sky modus

en dat is waar ik het mee deed.

LOCATIE INFO:

19.54 mag/arcsec2
    Bortle class 5/6
    Brightness: 1.65 mcd/m2

ik heb wat links naar de foto's hieronder

https://lightroom.adobe.com/v2c/cata...cbc5da795f2418 FOTO 1
    https://lightroom.adobe.com/v2c/cata...c23ff70d9e026c FOTO 2

FOTO1: dit is de beste foto van de 2, hier zie je duidelijk maar toch nog best vaag het patroon van de melkweg. Dit is het stukje melkweg van het sterrenbeeld zwaan
    FOTO2: Dit is een nogsteeds mooie foto vind ik, maar lichtvervuiling doet deze foto het niet erg goed. Het ziet er mooi uit maar de melkweg zit in het linkerhoekje en is erg vaag. Jupiter is de ster in het midden.

dit is de eerste keer dat ik de melkweg heb gefotografeerd met een camera, dus daarom zijn ze niet optimaal. Maar ik vind ze goed genoeg vergeleken met de lichtvervuiling

ok ik kwam net pas achter dat ik nog een foto had nog niet bewerkt en hij is de mooiste van de andere geworden

https://lightroom.adobe.com/v2c/cata...ccc72eae4175f6

Commentaar

Het zal aan de iPad liggen, maar ik zie ze niet.
      What where the skies like when you were young?

Commentaar

Ook hier blanco pagina's.
        Spuit 9 op zijn minst...
        16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Helaas:
          Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Naamloos.png views: 104 grootte: 10,2 KB id: 1422910
          Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.

Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op NEQ6, C8 op NEQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

Wel erg veel lichtvervuiling zeg. Geheel witte pagina.
            Bram
            ATM - De weg naar het resultaat is het mooiste

Commentaar

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 85EE54FA-A1D5-42DB-B8FF-7AE87204E553.jpeg views: 79 grootte: 44,5 KB id: 1422947Haha sorry van dat . Ik heb hier de allerbeste foto van de 3. Ik doe later vandaag de andere hier uploaden (ik maak dit bericht op telefoon, de fotos staan op me macbook)

Commentaar

Hier heb ik dezelfde foto maar met wat meer licht eropKlik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 2C50F9DF-9A3F-4909-9A92-336669A43F97.jpeg views: 82 grootte: 90,3 KB id: 1422949

Commentaar

Werken...
                X