Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Komeet zichtbaar in december?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Komeet zichtbaar in december?

Heey,

Ik heb gehoord dat er een paar weken geleden een nieuwe komeet is ontdekt door de kometenjager: Don Machholz uit CaliforniŽ (zijn tiende al). Deze komeet kan in december mogelijk gezien worden met het blote oog als hij een magnitude 4 haalt!

Informatie over de komeet staat op deze pagina: http://cfa-www.harvard.edu/iau/Ephem...ts/2004Q2.html. Let op: deze gegevens zijn nog niet helemaal zeker dus de magnitude kan afwijken!
    0
    Ja
    0%
    0
    Nee
    0%
    0

Interesant zeg is dat dan ook in Nederland te zien ofzo

Commentaar

Nou hopelijk is het niet bewolk want ik heb het nog nooit gezien ook door het storend licht als het bewolk is wordt het hier namelijk helemaal rood de hemel dan

Commentaar

Die komeet is dan wel erg lastig voor het blote oog. Ik heb wel een komeet gezien. Het zag er niet echt uit als een komeet maar als een soort sterrenstelsel. Ik heb ook wel eens een komeet op de foto gezet

Commentaar

Ik heb net in starry night gekeken. Die komeet kan nog mooi worden! Op 8 januari staat hij 3 graden van de pleiaden af en de staart van de komeet gaat dan zeg maar door de pleiaden heen! Dit is jammer genoeg alleen op foto's te zien denk ik.

Commentaar

Kan je mij die foto is sturen Menno?

Commentaar

Nee dat moet nog komen. Dat is op 8 januari 2005

Commentaar

Origineel geplaatst door menno
                Nee dat moet nog komen. Dat is op 8 januari 2005
                okee :lol:

Commentaar

ik ben benieuwd ik heb hem nog niet ondekt, de planeet maar hij schijnt 9 januari ofzo een magnitude 4.1 te hebben. dus dan moet hij met het blote oog te zien zijn. ik wil hem zeker met telescoop gaan bekijken! heb er nu al zin in!

Commentaar

Ik heb de komeet gister gevonden. De maan stond echter ook aan de hemel dus ik kon hem niet goed zien.

Commentaar

Ik heb de komeet zelf nog niet gevonden....al word de kans groter en groter om hem met het blote oog te kunnen volgen.

Alleen zoals steeds......moeten we het weer mee hebben.

Commentaar

Ik heb nog nooit een komeet gezien, lijkt me wel eens mooi om te zien...

Commentaar

ik heb de komeet nog niet gevonden, maar dat komt ook omdat het de laatste dagen barst van de wolken.. ik heb het helemaal niet meer helder gezien ongeveer, dus ik hoop echt dat de wolken snel weggaan want hier wordt ik dus echt heeeeeeeel gek van

Commentaar

met het blote oog is deze komeet toch wel moeilijk te vinden hoor. Haalt wel magnitude 4, maar een paar maanden terug was komeet neat ook aan de hemel. Ik kan me herinneren dat die rond de magnitude 2 was. Die kon ik niet zien met het blote oog.

Een komeet is best mooi, maar je moet niet denken dat je een hale bop schouwspel kan verwachten.

Commentaar

haha jammer :lol: , mare ik heb inderdaad ook NEAT niet gevonden..

Commentaar

Werken...
                              X