Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Kaapverdische eilanden.

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Kaapverdische eilanden.

Ik heb dit wel eens besproken in een groep maar ben heel erg benieuwd of er iemand op het forum wel eens op de Kaapverdische eilanden is geweest.

Die eilanden groep trekt bij mij de nodige aandacht. Lekker zuidelijk en de vliegafstand is nog redelijk acceptabel. Nu is La Palma een bijzonder vriendelijk en veilig eiland (zolang je natuurlijk niet onverantwoord en alleen over steile weggetjes gaat lopen ). Kaapverdiė heeft een totaal andere geschiedenis dan La Palma die er natuurlijk voor heeft gezorgd dat er ook een andere mentaliteit heerst. Wat minder "vriendelijk" misschien? Of heb ik het mis en kun je gewoon zonder de nodige problemen lekker met je telescoop een donkere plek zoeken?

Kaapverdische eilanden een goede vervanging voor La Palma,.. en nog zuidelijker. Ik wil die Magelhaense wolken nu wel eens een keer echt zien (hoewel ze daar ook maar net boven de horizon uit piepen).

Dan zou ik naar Zuid Afrika gaan. Want Kaapverdiė ligt nog altijd ruim in het noordelijk halfrond (15 gr Noord) waardoor de Magellaanse wolken maximaal nog geen 10 graden hoog komen.
    En dan doel ik op Western Cape. Vliegen op Kaapstad (tickets ca 600 euro) en van daar uit zijn er diverse donkere locaties waar je veilig kunt staan. En de wegen zijn uitstekend en het leven (overnachtingen / eten) is er een stuk goedkoper dan Europa of La Palma.
    De onveiligheid en criminaliteit concentreert zich om de omgeving van Johannesburg (1400km ver weg) en in Khayelitsha (township bij Kaapstad), dus daar heb je geen last van.
    Mooi weer in de zomer (okt-maart) verzekerd, de kans op helder weer is er zelfs beter dan La Palma. En je zit echt op een zuidelijke locatie in tegenselling tot Kaapverdiė.

Verder is er een club bij Kaapstad die geregeld waarneemavonden organiseert.

www.elfastronomy.com

My eyes are the best optical devices provided. Others:
    GSO 400mm Dob, Robtics ED110 f/7, Nikon Aculon 16x50, Canon EOS 6

Commentaar

Bedankt voor de info over Zuid Afrika maar nu ben ik even meer geļnteresseerd in Kaapverdiė. Reden één is de nog enigszins korte vliegafstand en reden twee de vakantiemogelijkheden. Familie gaat ook nog mee en die moeten natuurlijk probleemloos in de zee of het zwembad worden gedumpt.

Commentaar

Hmmm,...

Criminaliteit

In de steden en toeristische gebieden (Mindelo, Praia) neemt de criminaliteit toe. Op deze plekken zijn er regelmatig berovingen. Maar ook gewapende (soms gewelddadige) overvallen. De berovingen en overvallen gebeuren ook overdag. De stijgende criminaliteit komt door de verslechterde sociaaleconomische situatie.
        Bron: Rijksoverheid

Commentaar

Origineel geplaatst door scorpio Bekijk bericht
          Hetzelfde reis advies wordt gegeven voor Fiji, Trinidad & Tobago, Mexico............etc. Relatief zijn er gevaarlijkere vakantieoorden.....Ik weet van een collega dat de apen er overal rond lopen. Dus zou me meer zorgen maken over losse oculairen.......;-)

Commentaar

Origineel geplaatst door JetsonMike Bekijk bericht

Hetzelfde reis advies wordt gegeven voor Fiji, Trinidad & Tobago, Mexico............etc. Relatief zijn er gevaarlijkere vakantieoorden.....Ik weet van een collega dat de apen er overal rond lopen. Dus zou me meer zorgen maken over losse oculairen.......;-)
            Meestal zit je in dat soort landen in resorts, lees een gouden kooi met nachtverlichting volop. Ook in veel Afrikaanse resorts is dat zo. Kaapverdiė weet ik niks over, maar informeer je voldoende. Het avontuur bij dergelijke reizen speelt zich steeds overdag af. 's Nachts worden de toeristen aanbevolen/verplicht om binnen de omheining van het resort te blijven. Een bino om achter een muurtje toch even weg te duiken van de floodlights lijkt dan handiger dan een reisdob.
            12.5"f/5 - 8"f/5.5 - 4.5" f/4.5 - TS Marine 15x70 - Swift Audubon 10x50 - Vixen SG 2.1x42

Commentaar

Origineel geplaatst door JetsonMike Bekijk bericht

Meestal zit je in dat soort landen in resorts, lees een gouden kooi met nachtverlichting volop. Ook in veel Afrikaanse resorts is dat zo. Kaapverdiė weet ik niks over, maar informeer je voldoende. Het avontuur bij dergelijke reizen speelt zich steeds overdag af. 's Nachts worden de toeristen aanbevolen/verplicht om binnen de omheining van het resort te blijven. Een bino om achter een muurtje toch even weg te duiken van de floodlights lijkt dan handiger dan een reisdob.
              12.5"f/5 - 8"f/5.5 - 4.5" f/4.5 - TS Marine 15x70 - Swift Audubon 10x50 - Vixen SG 2.1x42

Commentaar

Origineel geplaatst door svdr Bekijk bericht

Dit resort op het Kaapverdische eiland Boa Vista lijkt me wel wat. Vergelijk de lichtvervuiling (maart 2016) maar eens met het gebied dat we in Nederland "donker" noemen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Lichtvervuiling Boa Vista.jpg views: 1 grootte: 45,5 KB id: 1322201
                Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Lichtvervuiling NL.jpg views: 1 grootte: 127,3 KB id: 1322202

Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Werken...
                X