Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sterbedekking door Saturnus.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sterbedekking door Saturnus.

Opgelet allemaal:
    komende woensdag vindt een sterbedekking plaats door Saturnus. Die gaat de ster SAO 125631 (oh die..) van magnitude 8,0 bedekken. Dit zal goed te zien zijn vanuit Nederland.

Meer informatie: http://www.iota-es.de/satocc_2006.html

Succes en een heldere nacht gewenst die avond!
    Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Ga ik dat redden met mijn 130 mm newton?
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

130mm Newton???
      Nou en Of!!!

Maar wel goed loeren hoor, want de ster staat vlak tegen de heldere saturnusbol aan.
      Nu maar hopen op die kraakheldere hemel!
      Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Volgens het knmi is er 80% kans op droog en koud weer.. Dus misschien kunnen we ergens afspreken? ?
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

oh nice, als het helder is ga ik ff kijken!

Commentaar

Hoelaat is het precies, kan alleen lezen dat het 25 jan is :steenworp:

Commentaar

http://www.iota-es.de/satocc_2006.html
              Staat toch heel duidelijk van 19.52 tot 21.00 UT in het plaatje.
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Zou je hem met een grote telescoop door de Cassini-scheiding o.i.d. kunnen zien schijnen? Vraag ik me zomaar af hoor... heb helaas niet zo'n groot ding :P

Commentaar

Werken...
                X