Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

alleen als ie ijs en ijs koud is

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

alleen als ie ijs en ijs koud is

Geweldig.

Het sneeuwtafereel eergisteren was al een mooie verrassing.
    Maar het was al een week zeer mistig.

Gisterenavond ook nog, tot ik plots om 1:00 s'nachts buitenkwam en zag dat he kraakhelder was.

Echt de maan was met het blote oog maximaal contrastrijk, echt prachtig, sneeuw op de daken en de bomen, weinig vocht want men sct heeft uiteindelijk uren nog buitengestaan zonder aan te slaan.
    En de sneeuw op bomen en daken was verlicht door zacht maanlicht of oranje stadsgloed, hier en daar wat schoorsteendampjes, Mars heel goed aan de hemel en de kleuren blijven op hun plaats oranje gaat over in donker en dan weer in maanverlichte delen erg mooi.

wel -6 de aangetrapte sneeuw onder men voeten werd ijs, men tenen bevroren men vingertop aan de vingertoploze handschoen ook.
    maar Mars en Luna waren ongelooflijk het contrast in het grote gebied rond Tycho was ongelooflijk, meestal is dat net iets te fel voor veel te kunnen zien buiten die grote uitlopers.

En Mars het grote grijze wolkje was er meteen en zelf een kleine beetje veeg erboven

twee kleine sessies van 20 minuten gedaan met 1,5 uur tussenpauze
    en dan nog voor het afbreken terug opgewarmd, het afbreken heeft 3 minuten geduurd maar kstond evenlang te rillen als ik binnen was.

Maar!! het heeft geloond
    Quelle horreur !
    Requiem pour un twister.

Klinkt fantastisch!
    hier was het tot 4.00u nog bijzonder mistig helaas (en toen ben ik gaan slapen..)

Commentaar

Wat een verschrikkelijk mooie foto heb je daar gemaakt man! Ik krijg er helemaal een wintergoevoel bij als ik er naar kijk...

Echt echt prachtig!
      150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
      Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

komkom niet overdrijven kvind hem ook wel leuk maar hij benadert niet het gevoel dat ik gisteren zelf had, heeft wel wat sfeer.

hopelijk is het straks zo goed als gisteren, maar het ziet er wat mistiger uit...
        wah als het toch kan probeer ik wel een sessietje, anders geen maximum rendement uit investeringen
        Quelle horreur !
        Requiem pour un twister.

Commentaar

Origineel geplaatst door Batchainpuller
          komkom niet overdrijven
          Over smaak valt niet te twisten kerel 8)
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Nou een Boogie dan, twisten is hard on my knees
            Quelle horreur !
            Requiem pour un twister.

Commentaar

Zo en het stopt niet,

vannacht lijkt het weer of de lucht bevrozen is, kzelf ook wel, een dun laagje ijs zit rond men materiaal maar de corrector plaat is nog vrij.

De maan en de twee zo prominent aanwezige planeten zijn een genot.
              er zijn momenten van enorm strakke beelden als je wat tijd neemt, maar lang stilzitten is wel een probleem... brrr.

Kga dadelijk M3 eens proberen maar khou het wel stilletjes voor bekeken.
              ben te moe aan het worden.

Maar het was weer een mooie mooie avond, kijk zo'n momenten maken weken van regen en wolken meteen een onbestaande herinnering, selectief geheugen god zei dank

Nog een sfeerbeeld van men plekkie.

en men allereerste sort of prime focus foto.
              Kheb eindelijk adapters, en kan nu 2" barrel op men 400D aansluiten.
              en een visual back op men C8 schroeven, maar daar had ik nu niet zoveel zin in kwou kijken, maar wel effe de camera in de diagonal gestoken en geklikt.
              Met een UHC filter, ja zo'n unprotected ccdchip systeem vond ik maar niets.

Hopelijk morgen weer weer.
              Quelle horreur !
              Requiem pour un twister.

Commentaar

Zie ik daar een muziekpupiter naast je kijker staan ?
                254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Commentaar

maar kga het iets grotere model met stevige grote achterrug nodig hebben.
                  hoewel dit doet zijn dienst.
                  Quelle horreur !
                  Requiem pour un twister.

Commentaar

Werken...
                  X