Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarnemen 15 december 07

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarnemen 15 december 07

Helaas geen avondje Kootwijk of Wieringen, maar achtertuin. Ik heb de Dob Driver nu echt weten te waarderen: de bediening is heel prettig en tijdens schetsen hoef je niet je dob te bewegen.

0) Mars. Door de brakke seeiing niet geweldig. Zo kon ik geen poolkap ontwaren, maar wel diverse lange donkere vlekken op het oppervlak.

1 ) The Christmas tree cluster. ECHT een aanrader! Ik vind het een treffende gelijkenis en heb er behoorlijk lang naar zitten kijken. Geen nevel gezien (behalve de lichtprut bij mij thuis). Schijnt ook lastig te zijn. Tip: pak m op 50x.

2) De 'mini pleiaden' uit de post van Hyperion. Een leuke ervaring om te zien. Leve het forum, aanmoediging doet het altijd goed!

3) Komeet Tuttle. Makkelijk te vinden, maar geen feest als je Holmes gewend bent. Viel me wat tegen.

4) Komeet Holmes. De kern lijkt wel weg. Een lange veeg rest. Tot ziens oude vriend!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Goed om te horen dat de drive nu wel aan de verwachting voldoet, Had je die toch bijna weg gedaan.

Je zou eigenlijk een webcam moeten gebruiken om te kijken of er nog trilling in zit, dat verbeteren. dat zal je waarnemen met hoge vergoting wel bevorderen

Commentaar

Leuk dat je toch nog even hebt kunnen kijken. The Christmas Tree Cluster is inderdaad geweldig! En zelfs zonder fantasie lijkt het op een kerstboom. Mooi object!
      Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
      http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Werken...
      X