Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meteor / vallense ster op 25/11/07 tussen 19:00 & 20:00

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meteor / vallense ster op 25/11/07 tussen 19:00 & 20:00

Hallo allemaal,

De sterrenhemel heeft mij altijd gefassineerd.
    Helaas heb ik mij er alleen oppervlakkig 'in verdiept' dus veel verstand heb ik (nog) niet.

De reden van mij registratie op dit forum is een verschijnsel waarvan ik kippenvel kreeg.

Op 25/11 liep ik met de hond buiten. Het was uiteraard donker en de hemel was bezaaid met sterren. Hier en daar zorgde een wolk voor wat minder zicht.

Omstreeks 19:30 uur liep ik i.d.r.v. 'het westen' en zag toen in de lucht een heldere witte bal met daarachter een oranje vlamstaart. Deze was te zien in het westen en de 'ster' viel i.d.r.v. het noorden.
    De 'vallende ster' was zo fel dat zelf de omgeving er een beetje door leek verlicht. Even leek het te doven of door een wolk was het een sec even niet te zien waarna hij weer een paar seconden te zien was.

Via Google gezocht naar andere meldingen en zag een melding op dit forum maar kan deze niet meer vinden.

Zijn er ook anderen die deze ster of meteor gezien hebben?

Het was naar mijn idee een redelijk groot object. De afstand zal best groot zijn geweest maar de 'witte bal was toch zo groot als een tennisbal en ik vermoed dat er ook zeker iets van op aarde is terecht gekomen......
    Carpe diem

Meldingen van fireballs kan je vinden of zelf melden op Hemelwacht of bij de Dutch Meteor Society. Die van jouw is nog niet gemeld (ik heb al even voor je gekeken), maar dat zou je als nog kunnen doen.

Het zou ook neerkomend ruimtepuin kunnen zijn geweest overigens.

Commentaar

Werken...
    X