Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Op het dak van een overheidsinstelling.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Op het dak van een overheidsinstelling.

Gister avond rond een uur of 9 met mn broer, vader, scope en toebehoren ons verplaatst naar het dak van het KNMI. Ik heb mn scope nog niet zo lang en wilde heel gaar M31 is bekijken. T was helder en koud, hoewel we ons aardig wisten warm te houden met het sjouwen van de apparatuur.
    Ik was nog niet op het dak geweest en wist dus niet wat ik aan zou treffen. Helaas een aantal lampen die t een beetje verpeste..
    Scope opgestelt, aligned met 2 sterren en Andromeda opgezocht. Die stond gelijk in het oculair. Klein vreugde kreetje, dansje en sprongetje en wat beter focussen. Hoewel er erg weinig van te zien was, lampen, omgevingslicht en de maan die t een beetje verpesten was ik erg blij. Verder M15 en M13 even opgezocht. Hier was niet veel meer van te zien dan een klein wazig vlekje

Later de maan opgezocht en hier plaatjes van gemaakt, ik zal deze in het daarvoor bestemde topic plaatsen.
    Al met al was het leuk en ga ik zeker nog een keer terug maar dan op een ander, net iets hoger plekje.

Eenmaal thuis aangekomen kon ik mezelf wel voor mn kop schieten: Holmes!! Helemaal vergeten hoewel ik er onderweg naartoe nog naar heb zitten/lopen kijken.
    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Geweldig, maar.... Hoe komt een normaal mens op het dak van het KNMI
    Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
    Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
    Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Origineel geplaatst door Hyperion
      Geweldig, maar.... Hoe komt een normaal mens op het dak van het KNMI
      Haha, mijn vader (te zien in blauw jack en muts op de foto's) die werkt daar.
      Ik wil ook nog is proberen op het een dak van het RIVM te gaan staan. Daar werk ik zelf. Ik denk dat je daar minder last hebt van omgevingslicht.
      =WMN Clan Member=

Commentaar

pas wel op met je vreugdesprongetjes in het donker he... je zit op 40 meter hoogte
        * Messier N-130 en Skylux 70 volgkijker
        * 10x50 Bresser bino
        * TouCam II Pro
        * Jagermeister handschoenen en Dommelsch muts (brrr..)

Commentaar

Origineel geplaatst door TheTrip
          pas wel op met je vreugdesprongetjes in het donker he... je zit op 40 meter hoogte
          Gelukkig hebben we een railing
          =WMN Clan Member=

Commentaar

Werken...
          X