Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarneemavond 14 November, de Zilk

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarneemavond 14 November, de Zilk

Met Elvicente, Harro, Evert, Jeanette, Paulus, Tha Bozz, DJ Lucifer, Evelien en Swiffer afgesproken in de Zilk. Heel geen slechte plaats! Het zicht naar het westen is goed, donker en vrij van lichtkoepels.
    Natuurlijk Holmes bekeken, maar ook Mars, M42, Het ngctje bij SQ en M15. Nog een laatste blik op de halternevel, en daarna ook nog de kleine gedaan.
    Holmes lijkt inderdaad een donkere dubbele boeggolf te hebben. Bijzonder interessant! Ik kan iedereen aanraden Holmes iets meer uit te vergroten dan mooi is. Dan zie je dit soort fenomenen wat beter.
    Was een constatering van Harro, die ik kon bevestigen. Rond 23.30 trok het helemaal dicht en ging het regenen. Toch nog een leuke avond gehad. Ondanks het verlies van mijn 2" UHC filter (die uit mijn kijker te barsten viel). Maar dat ga ik nu verdringen.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Zwaar balen van je UHC. Ik denk dat ik zwaar depri zou zijn na zo'n avond.

Commentaar

Goede morgen Norbert,

Waar stonden jullie precies?

Groeten,
      Guus

Commentaar

Guus, bij de parkeerplaats van ingang De Zilk van de waterleidingduinen. Redelijke plek.
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Leuk dat jullie nog even hebben kunnen kijken! Je hebt nog redelijk wat kunnen zien zo te lezen! Nog wat geschetst?
          Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
          http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

,
            bij de parkeerplaats van ingang De Zilk van de waterleidingduinen. Redelijke plek.
            De ingang bij de Joppeweg? Dat is niet zo ver weg.

Hoe is daar het uitzicht naar het westen?

Guus

Commentaar

Teveel bomen. Iets meer het duin in zou mooi zijn. Maar als je wat weet: hou me aanbevolen!

Commentaar

Hoi Norbert,

ik vroeg naar het westen omdat
                a) De hemel daar het donkerst is omdat je richting zee kijkt
                b) er nog wel eens een komeet erg laag in het (zuid)westen wil staan, zoals onlangs komeet Loneos. Vanuit de bebouwde kom was die niet te doen.

Vlakbij is een zweefvliegveld. Zou je het daar niet op net zo'n akkoordje kunnen gooien als dat astroforumclubje in Noord-Brabant?

Nog iets verderop is de Noordwijkse Golfclub, lijkt me ook een prima locatie, maar dat is te elitair voor ons soort mensen!

Groeten,
                Guus

Commentaar

He! Goed idee.
                  Toevallig ken ik iemand van die club. Ik zal een golfballetje opgooien!

Commentaar

Werken...
                  X