Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M33 visueel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M33 visueel

Gisteren na een lange zoektocht M33 gevonden (vanuit lichtvervuilde achtertuin), het was een zeer zwak object, alleen met 40x vergroting was het -net- zichtbaar, mooi object........maar binnenkort ga ik hem fotograferen (nu weet ik hem te vinden!)
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Gefeliciteerd. Voor mij was het ook een indrukwekkend moment en tot nu toe mijn favoriete galaxy Voordeel is dat hij nu al wat hoger staat als het donker is. Maandje geleden moest je nog lang wachten.

Commentaar

Inderdaad gefeliciteerd. M33 is geen gemakkelijk object, het kleinste beetje lichvervuiling kan hem al onzichtbaar maken!
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ja, het was niet eenvoudig, had er ook wel een uur voor nodig om hem te vinden................Dan valt het dus nog redelijk mee met m'n achtertuintje in Hooge Mierde, is maar een klein dorpje in the middle of nowhere, misschien helpt dat!
        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Werken...
        X