Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vuurbollen gezien.. (22-10-2007)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Vuurbollen gezien.. (22-10-2007)

In de nacht van 22 op 23 oktober heb ik 2 vuurbollen en 12 heldere meteoren gezien..

Ik was aan het waarnemen met mijn scoopje, toen opeens om 0.38u pal in het oosten, onder mars en auriga, links van orion een Hij was fel groen met een oranje/rood brandende en afbrokkelende staart.. Hij eindige met een groen/gele flits en doofde uit, met een mooie rookpluim..
    Deze staat zeker in de top 5 mooiste vuurbollen die ik gezien heb..

Nadat ik naar huis gereden was heb ik ook nog even mijn scoopje opgezet en waargenomen. Na het waarnemen ging ik weer even meteoren kijken.. Ik werd niet getrakteerd op veel meteoren, maar alle meteoren die ik nog gezien heb waren zeer fel, en vaak ook lang. Ik heb nog n hele aparte gezien (vuurbol), en dat was er een die om 2.14u van Cassiopeia tot aan Sirius vloog.. Het was een heldere, niet echt grote meteoor die vrij snel zijn pad aflegde, en met een klein flitsje doofde..

Heeft iemand anders deze vuurbollen ook gezien?
    "Messier Vrienden Club Berlicum"
    **Bresser Skylux 70/700**
    **Hard sparende voor een tweede scope**

we... hebben dus wat gemist
    - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

jaaaaa die heb ik gezien. had er elders al overgeschreven.
      mooooi was tie he
      wie 't laatst lacht,is traag van begrip....

Commentaar

Die was zeker prachtig ja..!! Net vuurwerk..
        Gisteren heb ik ook nog een paar felle meteoren gespot.. Super..!!

Commentaar

Ik gisteren ook En flitste voorbij de ster Almach (Gamma Andromedae) en ook nog twee felle meteoren gezien in Zwaan en Lier. Terwijl ik aan het kijken was door m'n telescoop heb ik er ook nog paar in m'n ooghoeken gezien.

Commentaar

Ik heb er een nt links van mars gezien, eentje onder auriga, en een paar in taurus..

Het valt me op dat de orioniden behoorlijk fel zijn over het algemeen, en ook veel vuurbollen.. Je ziet er per uur niet extreem veel, maar de meteoren die je ziet, zijn wel de moeite waard..

Commentaar

Werken...
            X