Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Orioniden 2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gast antwoordde
    Ik weet nog dat de activiteit van de Orioniden vorig jaar veel hoger was dan normaal en dat ik er vanuit de stad toch zo'n twintig heb gezien in de vroege morgen. Vannacht wordt het niks denk ik, maar voor de nacht van maandag op dinsdag ziet het er vrij goed uit.

Laat een reactie achter ::

• Bas B
    antwoordde :
    Ik hoop dat het hier helder wordt.. Orioniden zijn vaak fel, en traag..
    Mooi om te zien dus..

Laat een reactie achter ::

• Maikel
    started a topic Orioniden 2007

Orioniden 2007

Afgelopen nacht was het hier mooi helder. Na eerst aan de slag te zijn geweest met de telescoop kwam na 02.00 de tijd om lekker in de slaapzak te kruipen en de Orioniden te gaan bekijken. Het viel mij nogal tegen...... heb er van 0200 uur tot en met 0430uur een stuk of 5 gezien Ze waren wel mooi dat dan weer wel.

Nu kwam ik er achter dat de piek ligt van Zondag op Maandag en niet van Zaterdag op Zondag. Dat komt weer omdat "men" de datum niet goed "ziet" d.w.z het hoogtepunt is in de nacht van 21-10-07 00.00 uur en die begint bij mij na zaterdag 23:59:59 uur....... Blijkbaar niet dus!

Een voorbeeld:
    Hemelverschijnsel: Meteorenzwerm: Maximum Orioniden meteorenzwerm
    Datum: Zondag 21 oktober 2007 van 0h00 tot 23h55

Even verder staat:
    Gedurende de nacht van zondag 21/10 op maandag 22/10 passeert een meteorenzwerm (de Orioniden). Men kan een 10-tal meteoren per uur verwachten

Kortom:
    komende nacht (de nacht van 22/10 ) maar weer kijken.
Werken...
X