Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Kafoep 13 oktober 2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door Webboarder
    Toen kwam Ionize ook aanrijden (die me even verblindde met zijn koplampen :P )
    Ja, Robert heeft zo'n ellendige moderne kar waarvan de lichten automatisch bepalen dat ze aan gaan. Zelf ingrijpen is voor hem niet mogelijk.
    Robert: overweg eens oorlogsverlichting?

Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Goeie verslagen heren.
      Leuk dat jullie deze avond ook zo actief bezig zijn geweest met Stephans Quintet, net als EricB.
      En Asellus bedankt voor de inspiratie.
      Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Origineel geplaatst door Yigal
        Danis Roelae
        Canis Roeli??
        Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
        Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
        Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Oeps shame on me als niet gymnaiast :P
          Dit is geen undersign.

Commentaar

Origineel geplaatst door Harro
            Origineel geplaatst door Webboarder
            Toen kwam Ionize ook aanrijden (die me even verblindde met zijn koplampen :P )
            Ja, Robert heeft zo'n ellendige moderne kar waarvan de lichten automatisch bepalen dat ze aan gaan. Zelf ingrijpen is voor hem niet mogelijk.
            Robert: overweg eens oorlogsverlichting?
            Ik zat meer hier aan te denken:

kan hem trouwens wel uitzetten heb ik ontdekt! Wel eens handig ook de handleiding van de auto lezen

Maar dan nog, op kafoep, op dat smalle straatje zie je dan helemaal NIETS... en dat vind ik nou ook niet echt veilig ik zal volgende keer de mistlampen aanzetten, die zijn niet zo fel :P
            *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Overweeg eens een IR-lamp met bijpassende bril. Zouden we eigenlijk verplicht moeten stellen voor auto's richting waarneemplekken!
              Maar je hebt gelijk, je moet gewoon licht hebben anders rij je je auto de blubber in. (Of in een sloot. Of tegen een loslopende amateurastronoom. Of tegen zijn net gepimpte pikzwarte kijker.)
              Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
              Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
              Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Werken...
              X