Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wat is dit?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wat is dit?

Was net (rond 23.15 uur) de Pleiaden en Capella op de foto aan het zetten, toen er in de buurt van Mars een heldere stip verscheen die erg langzaam aan de hemel bewoog van het oosten naar het noorden. Ik dacht aan een satelliet, maar die bewegen meestal een stuk sneller en de stip veranderde telkens van kleur: oranje, wit, oranje, wit, enz. Ik heb 'm gevolgd totdat ie achter de bomen verdween. Ik schat dat de helderheid ongeveer magnitude -2 was. Foto is 30 seconden belicht.

Iemand enig idee wat dit is?

Btw, wat is het ontzettend helder zeg!

lijkt een vliegtuig te zijn?
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Toen ik die fotos zag dacht ik: Dit is zonder twijfel een 'edge-on' galaxy.
      Toen ik je beschrijving las dacht ik: Het is vast wat anders.

nee, serieus, ik weet het niet,

Commentaar

Een vliegtuig. Het oranje dat je zag, onderbroken door wit, was waarschijnlijk een strobelight (rood knipperend).
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
          Een vliegtuig. Het oranje dat je zag, onderbroken door wit, was waarschijnlijk een strobelight (rood knipperend).
          Dat lijkt me duidelijk.

Commentaar

UFA: Unidentified Flying Aircraft. Mogelijk intelligent leven aan boord! (Hoe dan ook, niet echt een deep-sky topic..)
            Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Werken...
            X