Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Heldere meteoor vanuit Hellevoetsluis

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Dutchfan
    antwoordde :
    Hallo Meiling,

Ook ik heb een heel felle lichtstreep gezien, afgelopen vrijdag tegen 20.00 uur. Op zoek naar wat het geweest kan zijn, vond ik dit bericht.

Ik was met 2 vriendinnen en een onbekende in de tuin van sauna complex in Bleiswijk, en vertelde de anderen iets over de sterren, Grote Beer, de Poolster, Jupiter aan de horizon, dus we keken allemaal naar boven.

Plotseling was daar een enorme streep, veel helderder dan wat voor meteoriet, die ik ooit heb gezien, fel geel, met rood aan het eind.
    Het ging van west naar oost (ongeveer) op zo'n 45 graden hoogte, tussen horizon en zenit. Snelheid iets langzamer dan een meteoriet.
    De lengte ongeveer 4 getrekte handen, of 7 of 8 vuisten op armlengte.
    Nagloed heb ik niet lang gezien, vanwege verlichting in de tuin, maar wel een paar seconde.
    Ik was zo verbaasd, dat ik geen woord kon uitbrengen, en een van mijn vriendinnen dacht dat er een vliegtuig neerstortte.
    Een vliegtuig was het niet, maar wellicht ruimte schroot?
    Vorige week op waarneem weekend met de astronomie club in Denekamp hebben we wel een paar felle meteoriten gezien, maar deze was heel bijzonder fel.

Uw waarneming, de kleur en het tijdstip kloppen met mijn ervaring, herkende ik meteen, alleen de richting is anders, wellicht door de plaats van observatie.
    Ik ben benieuwd of we erachter komen, wat het was.

Groeten,
    Dutchfan, Rotterdam

Laat een reactie achter ::

• Patrick
    antwoordde :
    Heleaas, gemist...

Laat een reactie achter ::

• Meiling
    started a topic Heldere meteoor vanuit Hellevoetsluis

Heldere meteoor vanuit Hellevoetsluis

Was mijn scoop aan het scherpstellen op Altair toen ik even omhoogkeek naar het wolkendek toen ik vanuit mijn ooghoek vanuit het oosten een felgele bolide zag verschijnen in Corona Borealis, hij schoot binnen 3 seconden door naar net onder Delphinus waar hij met een rode gloed uitdoofde. Hij liet tevens een spoor achter dat nog een kleine 2 minuten zichtbaar was in de schemering. Geschatte mag. -3

Het was 1957 uur.

Iemand anders dit ook gezien???

Overigens na een half uur klooien weer naar binnen gegaan, instabiele lucht en veel, heel veel wolken...........
Werken...
X