Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarneemlezingverslag

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarneemlezingverslag

Vanavond heb ik voor het eerst een lezing gehouden. Heb meteen het seizoen geopend bij Copernicus.
    Was een succes: er waren 27 luisteraars die naar het thema waarnemen geluisterd hebben. Het eerste deel (40min) was ik te snel doorheen. Het tweede deel heb ik de hemel laten zien mbv starry night.
    Ondanks de theorie die men gewend is bij Copernicus had ik het idee dat het goed ontvangen was.
    Ik ga tzt de lezing bijwerken en verdiepen. Als het klaar is post ik het hier op het forum, dan kan iedereen m gebruiken en overal lezingen geven om de waarneemhobby te promoten!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Dat vind ik leuk, gaat zeker een keer gebeuren.
    Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Hulde!

Leve het waarnemen en de ware beleving van de hobby!!!
      "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Nop wat leuk. Ik ben erg benieuwd. Ik wist niet dat je een lezing ging geven anders had ik nog geprobeerd te komen.
        Eigenlijk pas sinds de venusovergang dat je serieus met sterrenkunde aan de slag bent gegaan. Daarna in korte tijd opgeklommen tot een landelijk baken in de astronomie.
        Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Teveel eer hoor Harro! Was vroeger toch ook al vreselijk fanatiek, maar meer met sterrenkunde voor kinderen enzo.
          Wil m trouwens nog eens geven, zou jij misschien nog wat willen aanvullen? Jij bent een waarneemjehova!
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

@nop jammer dat ik et niet wist was anders ook gekomen.

Commentaar

Werken...
            X