Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarneemverslag Achtertuin Haarlem

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarneemverslag Achtertuin Haarlem

Fantastische waarneemnacht! De zomerdriehoek was perifeer te zien. Ik woon aan de sportboulevard, en dat betekent dat de vochtigheid in de lucht lekker werd bijgelicht. Gelukkig maar, want donker is onveilig! In de buurt was een bandje aan het spelen en ze hadden er lol in!
    22.30 Telescoop naar buiten om af te koelen! Dan 22.45 *At first i was afraid, i was petrifaaaid.. <met zz'n alluuh> * M31, kern zichtbaar, rest niet.
    23.00 effe fohnen. *hebbeu we er zin in? jaaaaaah! Waaaaant zij gelooooooooooooft in maaaaaaaaaaihaaaaai* > 23.45 dubbele open sterrenhoop is veranderd in enkele dichte sterrenhoop. *hoe de fuk is allis* allis! allis* hoe de fuk is allis! *
    00.00 ringnevel! Mooi! Euh, ringnevel verandert langzaam in een condensplek. *broem broem hengst hengst kedeng kedenk hoe hoe handjes in de lucht!
    00.15 ingepakt, handjes in de lucht, alles kletsnat.
    A night to remember!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Whahahaha, wat een verslag Nop! Moet toegeven dat het me best wel apart lijkt om onder zulke omstandigheden te waarnemen. :P
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Haha! Gezellig waarneemavondje zo te horen!
      Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
      http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Re: Waarneemverslag Achtertuin Haarlem

Origineel geplaatst door Nop
        <met zz'n alluuh
        *hebbeu we er zin in? jaaaaaah! Waaaaant zij gelooooooooooooft in maaaaaaaaaaihaaaaai*
        *hoe de fuk is allis* allis! allis* hoe de fuk is allis! *
        *broem broem hengst hengst kedeng kedenk hoe hoe handjes in de lucht!
        Je bent te vroeg gestopt Nop!
        Gisteravond aan de Kafoepstraat hadden we ook een aantal heerlijke meezingers, een feest in een boerenschuur ofzo. Met exact hetzelfde repetoire!
        MAAR... Na enen werd het pas echt leuk: schoolfeestmuziek!
        John Travolta en Olivia Newton dinges, YMCA, Paradise by the dashboard light, het kabouterlied! HEERLIJK!!!!! Lekker meebrullen achter je telescoop! We hebben ze op rij gezet en daarna was het inhaken en hossen maar!
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Ja, ja, dat was me er eentje. Zo waren bijvoorbeeld de individuele sterren van Herculus niet of nauwelijks zichtbaar. Typisch zo'n nacht waarbij je bijna geneigd bent je principiële bezwaren tegen goto overboord te zetten (mocht je die al hebben). Overigens speelde bij mij in de buurt ook een bandje; uiterst matige beginners aan de muziek te oordelen. Sloot goed aan bij de kwaliteit van de waarneemcondities.
          16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

LOL@Nop
            Dit is geen undersign.

Commentaar

Mwahahahaaa!! Geweldig, Nop!

*At first i was afraid, i was petrifaaaid..
              Nu je dit zegt... (even off-topic, voor zover dat kan ) ken je Igudesman & Joo?

http://www.youtube.com/watch?v=Xui7x_KF7bY

Commentaar

Fantastische waarneemnacht! De zomerdriehoek was perifeer te zien.

Die staat alvast in mijn "qoute 500"
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

*hebbeu we er zin in? jaaaaaah! Waaaaant zij gelooooooooooooft in maaaaaaaaaaihaaaaai* > *hoe de fuk is allis* allis! allis* hoe de fuk is allis! *
                  Tjee, ik dacht dat jij in een nette buurt woonde... awel dat moet allemaal net zo allemachtig prachtig hebben geklonken als de maanlicht serenade in Gulpen vorige week.

100 punten voor het proberen hoor!
                  "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Nodig je de volgende keer gasten uit?
                    Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Ja Nop, een waarneemavondje bij jou in jouw achtertuin!! COOL!
                      Maar zo te lezen had jij het naar je zin! leuk verslag
                      Greetzzzzz Daantjuh
                      Dobson Skywatcher 200/1200
                      Skylux 70/700

Commentaar

Werken...
                      X