Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

11 Augustus Zeer felle lichtbol.. Z-O Dr

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gast antwoordde
    Origineel geplaatst door FrenzyX
    (of zal het toch een ufo zijn geweest???) :P
    Sowieso, want je wist niet wat het was (Unidentified flying object). Jammer dat een UFO altijd buitenaards moet zijn.

Laat een reactie achter ::

• FrenzyX
    antwoordde :
    ik had de link al geplaatst naar 11 Augustus...

als ik naar foto's kijk van iridium flares, dan lijkt het er wel verdacht veel op...

nog andere suggesties?

• EricB
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Roel
    Helaas kun je maar 48 uur teruglezen, dus jouw waarneming is hier niet meer terug te vinden.
    Hoi Roel,

Tuur even rechtsboven in het scherm naar een knop met de naam Prev. Daarmee kun je weken terug nog alle gegevens vinden. Voor 11 augustus geen flare ronde de aangegeven tijd trouwens.

• FrenzyX
    antwoordde :
    Oké dan denk ik dat ik het antwoord op m'n vraag heb gekregen...
    (of zal het toch een ufo zijn geweest???) :P haha

dankjewel

• Roel
    antwoordde :
    Die lange streep op de foto's ontstaat door de lange belichting. De lichtstip trekt al het ware een spoor over de film of ccd-chip. Wat je ziet is dus de hele flare van begin tot eind. In werkelijkheid zie je een punt die langzaam verder glijdt en steeds helderder wordt. Daarna zakt de helderheid in dezelfde snelheid weer af. Iridiumflares kunnen zeer fel worden: nog veel helderder dan de planeet Venus!

• FrenzyX
    antwoordde :
    ik heb foto's gevonden via google...

maar zit er altijd zo'n lange staart achter???

wat ik die avond heb gzien had geen staart althans geen lange staart...

maar verder lijkt het er wel veel op...

• FrenzyX
    antwoordde :
    volgens mij was er die avond geen spectaculaire te zien...
    http://www.heavens-above.com/iridium...86666667&Dur=7

• FrenzyX
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Roel
    Wat je beschrijft heeft alle kenmerken van een zogeheten Iridium-flare. Dit zijn reflecties van de grote zonnepanelen van een Iridium satelliet. Op deze site kun je ook voor je eigen woonplaats bekijken wanneer zo'n felle flare plaatsvindt. Helaas kun je maar 48 uur teruglezen, dus jouw waarneming is hier niet meer terug te vinden. Dit soort flares zijn zoals je ziet geen zeldzaamheid, maar soms toch wel spectaculair om te zien!
    kun je me een website met foto's van die reflecties posten???

dankje

• Roel
    antwoordde :
    Wat je beschrijft heeft alle kenmerken van een zogeheten Iridium-flare. Dit zijn reflecties van de grote zonnepanelen van een Iridium satelliet. Op deze site kun je ook voor je eigen woonplaats bekijken wanneer zo'n felle flare plaatsvindt. Helaas kun je maar 48 uur teruglezen, dus jouw waarneming is hier niet meer terug te vinden. Dit soort flares zijn zoals je ziet geen zeldzaamheid, maar soms toch wel spectaculair om te zien!

• EricB
    antwoordde :
    ISS was die avond te zien, maar niet zo lang en zo laat als je noemt. Hier vind je de details.

• FrenzyX
    started a topic 11 Augustus Zeer felle lichtbol.. Z-O Dr

11 Augustus Zeer felle lichtbol.. Z-O Dr

Zoals de titel doet vermoeden gaat het hier over een zeer heldere lichtbol...

Zaterdag 11 Augustus tussen 23:45 en 24:15 heb ik in Zuid-Oost Drenthe vanuit het zuiden naar het noorden iets waargenomen waarvan ik niet weet wat het was...

Ik dacht eerst dat het een sateliet was. maar op een bepaald punt werd het licht dat ervan afkwam heel fel, EXTREEM fel.

het ging te langzaam voor een ruimte-rots, (heb ik me laten vertellen)

ik heb gezocht of het de ISS kon zijn maar dat heb ik niet kunnen bevestigen.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat het kan zijn geweest...

Alvast bedankt.
Werken...
X