Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

de maan(vrijdag 3 augustus)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

de maan(vrijdag 3 augustus)

hey allemaal,

vrijdag 3 augustus eerst naar de nachtmarkt en vuurwerk geweest, daar kon je de maan heel goed zien, prachtige maan echt! Ik kom om half 2 thuis, en ik besluit toch nog maar mijn kleine telescoopje mee naar buiten te zetten en even te kijken(ik kon het gewoon niet aan me voorbij laten gaan) toen ik er door keek was ik stomverbaasd! wat mooi zeg! nou ja ik besloten om kwart voor twee mijn 76-700 buiten te zetten, ik richt hem op de maan, stop er een vergroting van 56 keer in, en wat ik toen zag... tsjonge ! wat een prachtig beeld zeg! zoeits moois had ik nog nooit gezien, wat veel detail kon ik zien! Ik was er wel blij mee maar dit sloeg echt alles, ik was zelfs zo dom om mijn ouders om 2 uur nog even wakker te maken om te komen kijken :smartass nouja, die kwamen dus niet maar toch... ik weer terug gegaan. Ik denk dat ik wel een half uur naar die maan heb zitten kijken met open mond! Ik wil echt nog een keer zoeits zien want dit was echt fantastisch, dus hopen op nog meer heldere nachten he oh dit was trouwens ook de eerste keer sinds dat ik hem heb dat de maan nog laat hoog stond, dus kon hem super goed zien.
    (Je kan het vergelijken met dat plaatje als je stelarium opstart maar dan vele malen scherper en nog meer detail.)

nog iemand anders die prachtige maan van 3 augustus gezien?

groetjes mark

vermoedelijk door de lichte hoge witte wolken, dat het beeld veel stabieler was, en zo een mooi maantje kon begluurd worden!
    Is the sun more useful than the moon? Nasreddin: the moon, we need light more at night.

Commentaar

Yes, hij was erg mooi!

Commentaar

ja, heb ik ook gezien, maar die witte maan van 3 augustus was wel mooier vind ik.

Commentaar

Werken...
        X