Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarneemverslag 27/28 juli

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarneemverslag 27/28 juli

Dè gelegenheid om het Konon te testen. Ik heb de kijker van Ko (Nightsky) overgenomen en hem opperdob 35 genoemd. Zo vormen kofferdob en opperdob een leuk duo.
    Was ook erg gezellig, maar dat natuurlijk zeer terzijde. Het ging om keiharde feiten en een droog zakelijk verhaal.
    Enfin, Jupiter erg laag, mooi de banden en GRS te zien, ondanks belabberde seeiing. Uitvergroten had nauwelijks zin.
    Daarna de Ring- Halter-nevel, M13 en M92 gezien. Ongelooflijk hoe de Halter reageert op OIII! Terwijl de ring juist op UHC beter presteert. Sluierige bewolking en de enorme kijker prikt er gewoon doorheen.
    Hoogtepunt: de beide delen van de Sluiernevel in de meest beroerde atmosferische en lichte omstandigheden overduidelijk te zien! Pickerings Triangular wisp!! Blij blij blij! Fijne kijker! De electronische focusser is trouwens een genoegen, had ik niet verwacht!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Ik had niet anders verwacht ..

Wacht maar tot kolasse

Commentaar

Helemaal juist Nop, het was SPEC-TA-CU-LAIR!
      Ik ben erg jaloers, haha, laat me weten als je de zaak weer eens in de buurt opzet.

Groet, Eli

Commentaar

Werken...
      X