Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

apeldoorn, 25 juni 2007..

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

apeldoorn, 25 juni 2007..

Gisteravond was ik bij Steem thuis. Omdat het bewolkt was om 23.00 zijn we gezellig Happy Feet gaan kijken. Toen we wilden gaan slapen keek Steven nog 1 keer uit het raam en het was HELDER!

Dus jassen aan gedaan en het 11je naar beneden en naar buiten gesleept. Eenmaal in de tuin begonnen er al weer wolken te vormen, maar Cassiopeia was nog open, dus gingen we op zoek naar NGC884 en NGC869, een mooi dubbelcluster. Nou ja, vooral Steem zocht, want zo'n equatoriale montering is niet zo makkelijk als je een dobson gewend bent.

Het beeld vond ik mooi, had gedacht dat het tegen zou vallen in een 11 cm vergeleken met mijn gigantische LightBridge . De wolken schoven er voor en het werd tijd voor iets anders. Lier was open en ik zei dat de ringnevel misschien wel leuk was. Steven wist niet precies waar die stond en ik moest dus zoeken, wat zo langzaam en moeizaam ging met een zoeker en een equatoriale montering ipv een red dot en een dob, dat de wolken M51 eerder vonden dan ik. M13 dan maar proberen, maar ook dat ging niet. Even later was de hele hemel weer dicht met wolken en we besloten om maar te gaan slapen, om 7 uur ging de wekker weer.

Conclusies van de avond:
    -NGC884 en NGC869 zijn mooi!
    -Een 11je doet in Apeldoorn niet veel onder voor een 10" LB in de randstad
    -Waarnemen alleen met je vriendje is leuk
    -Steem moet sterrenbeelden en objecten uit zijn hoofd gaan leren
    -Ik moet leren omgaan met een equatoriale montering en een gewone zoeker!! Wie biedt mij een snelcursus? In ruil voor 1 avondje mijn LightBridge..
    I (L) MY LB!

Jij bent gek Brazilliaanze hakkebar!

Die snelcursus kan je ook gewoon van mij krijgen!

Dit is een erg onbekende hemel voor mij, dus ik moet de objecten en sterrenbeelden nog even gaan leren als het weer wat donkerder/helderder is. In de winter gaat dat al een stuk beter. We hebben in ieder geval karakter getoond! En ja, het heeft wel wat zo met je meisje waarnemen. Klinkt lekker nerderig maar dat boeit niet! Het was erg jammer van de bewolking, want het gat dat we hadden was wel heel erg goed. Een hele rustige en tamelijk heldere lucht.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Fijne relatie als je met elkaar communiceert via het forum

Maar wel een leuk verslagje, ik wou dat ik mijn vrouw/broet/zus/familie/wie dan ook maar zo gek krijg om eens even een avondje te gaan sterretjeskijken!!!
      SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
      Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Tja, we kennen elkaar van het forum he. Geen tradities verbreken natuurlijk.
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

En het is goedkoper dam sms'en!!
          SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
          Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Leuk verslag Sanne!!
            Leuk hè, met je vriendje waarnemen?
            Greetzzzzz Daantjuh
            Dobson Skywatcher 200/1200
            Skylux 70/700

Commentaar

sanne het is weer eens een erg leuk verslag van je en idd ook erg handig dat steem via het forum een cursus aan biedt.
              het zoeken zal je wel leren met een eq anders oefen je op copernicus toch ook met mijne(heeft wel een reddot)
              greetz roy

Commentaar

Werken...
              X