Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Enorm fel oranje voorwerp

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door Lieuwe
    Zelfde tijd?
    Nee, een uur eerder..
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

http://www.walhof.com/ufo/heteluchtballon.htm
      Uut Enschede. En op 1 mei heeft ie "weer enkele sets binnengekregen":
      KLIK!
      Ik zie een verband....
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ja ik begin inmiddels ook te twijfelen of het niet gewoon zo'n ballonetje was. Heb er al eerder eens van gehoord. Misschien zelf maar een keer eentje kopen ter vergelijking!
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Zou de eigenaar het belangrijk vinden dat dit zo illegaal als de pest is, zomaar wat ballonnen oplaten die zo hoog komen?
          "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Lijkt me inderdaad ook niet toegestaan.
            Vind het maar een linke boel om zo iets ongecontroleerd de lucht in te sturen.

Commentaar

"WAARSCHUWING* -Laat "ufo"pas los als deze gaat stijgen! -Laat deze "ufoballon" alleen omhoog als het windstil is! -En
              niet in de buurt van bomen en andere obstakels, hier kan de ''Kom Loy'' in terecht komen!. "

Een geruststellende gedachte....
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ja, vroeger vlogen mijn lampionnetjes ook altijd in de fik...
                "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Ha ja, met Sint Maarten! En hem dan uitplassen... good ol' days...
                  - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Een leuk stukje research zo met elkaar!
                    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Voor de liefhebbers die nog niet op de link hadden geklikt: http://video.google.com/videoplay?do...49116346543641
                      SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
                      Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Origineel geplaatst door Lieuwe
                        Voor de liefhebbers die nog niet op de link hadden geklikt: http://video.google.com/videoplay?do...49116346543641
                        Het beste van Mr. Bean?

Mhmm, ik denk toch ook dat het zo'n Thaise ballon moet zijn geweest.

Commentaar

hallo, tja uh ik heb gister nacht rond 00:00 uur een vergelijkbaar iets gezien, ik zag een fel geel/oranje licht veel helderder dan een normale sateliet het vloog met hoge snelheid van het zuid westen richting het oosten ,op dat moment stond ik net buiten met mijn telescoop die ik snel uit de losse hand richting het object heb gezet na wat gekloot wist ik het in beeld te krijgen waarna ik snel zag dat het niet om een vliegtuig ging, ik dacht dat het object binnen 20 a 30 sec van horizon naar horizon vloog dus het ging wel aardig snel, effe voor de duidelijkheid het knipperde niet het was echt geen vliegtuig het ging te snel voor een hetelucht ballon het was te helder voor een "normale"sateliet en het was ook niet de iss (heb ik net effe opgezocht)
                          wat ik interesant vind is dat het verhaal van steem zo overheen komt met wat ik gezien had zoals de vliegrichting/helderheid enz ik had niet de tijd om een hogere vergroting te gebruiken en buiten dar had ik al genoeg moeite om het object in beeld te houden uit de losse hand ,

heeft iemand anders toevalling het gister ook gezien??

greetz Red
                          -Meade LXD75 mount
                          -Meade 150mm f5
                          -Meade 130mm f7.9
                          -Meade ETX-70
                          -Canon Eos350d

Commentaar

Zo een Kom Loy Ballon heeft hier op Terschelling nog een Duinbrand veroorzaakt, waar ik getuige van was.

Die dingen zing echt link, Als je zoiets oplaat en hij komt neer in een weiland en het is al een tijdje droog........1+1=2 oftewel geen goed plan.
                            "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

01 aug 2007 fel gele/oranje bollen 7 stuks om 23.06 uur

Hoi

Afgelopen woensdagavond 01 augustus zagen mijn vriend en ik drie fel gele/oranje stippen door de lucht vliegen. We waren net in bed gaan liggen en liggen onder een schuin raam dus we zagen het direct. We vonden het zo raar dat we meteen onze camera's zijn gaan pakken. Toen was het even een tijdje niks. Ineens gingen er nog eens 4 in de verte vanaf de horizon de "lucht in".

Ik heb gister en vandaag het nieuws in de gaten gehouden om te kijken of er iets over bericht werd maar dat was niet zo. Daarom ben ik op internet gaan zoeken en zodoende hier terecht gekomen.
                              De verhalen die ik in dit topic lees lijken precies op hoe deze " bollen " zich gedroegen en hoe ze er uit zagen. Dus ik ben er bijna honderd procent zeker van dat het hetzelfde verschijnsel is.
                              Alleen wat is het nou? Daarbij vind ik het heel frappant dat het in de omgeving Apeldoorn en Doetinchem gezien is en ik woon in Arnhem. Er precies tussenin. Daarbij kwamen de bollen in het ZO op (richting Doetinchem) en vlogen ze richting NW maar iets ten noorden van ons verdwenen ze uit het zicht alsof ze "opgebrand" waren.
                              Ik weet niet veel van astronomie maar weet wel dat dit geen vliegtuig, satelliet of iridium flame (net helemaal lopen uitzoeken op internet) of vallende ster was.
                              Voor een vallende ster veel te lang te zien en bewogen ze te langzaam. Voor een vliegtuig waren ze te groot en knipperden niet en maakten geen geluid. En gingen ze weer te snel.
                              Satelliet klopt ook niet want ik heb 7 bollen gezien. Die zich verplaatsten alsof ze door de wind meegnomen werden en een beetje flikkerden.
                              Luchtballon lijkt me ook uitgesloten of iemand doet idd iets illegaals. Het was al helemaal donker namelijk en 7 luchtballonen te gelijk?! Daarbij gingen ze te snel voor een luchtballon want het waaide maar amper.

Maar wat ik wil aangeven is dat het er op lijkt dat er hier iets in de buurt meerdere malen per jaar de lucht in gaat.

Mijn vriend en ik hebben als een bezetene geprobeerd foto's te maken. Hij met zijn nikon D70s en ik met mijn canon S5. Helaas niet zo goed gelukt. Ik plaats er na dit bericht er een foto bij.

Ik hoop dat het uiteindelijk toch duidelijk wordt wat het is want ik vond het ontzettend raar gebeuren.

groetjes Amber
                              Onderschrift

Commentaar

Hier in Zeeland komt het ook geregeld voor dat men van die oranje bollen ziet. Dit zijn gewoon simpele "UFO-ballonnen". Sommige mensen laten ze voor de grap op om mensen voor de gek te houden. Hier een site erover: http://www.ufo-balloons.nl/. En vergeet niet dat als er nauwelijks wind staat, zo'n ding toch flink aangedreven kan worden door ten eerste zijn lichte gewicht en ten tweede de grotere hoogte waarin hij vliegt! Daar kan meer wind staan.

Commentaar

Werken...
                                X