Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Enorm fel oranje voorwerp

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

@ Steem

Ik heb het gisteravond ook gezien om 23:00 uur. Het leek eerst als een vliegtuig waar vlammen uit kwamen, vooral door de snelheid waarmee het zich verplaatste. Het licht dat er uit kwam was heel groot en fel. Maar het vloog gewoon door en na een tijdje stopte het met bewegen. Het licht werd toen ook steeds kleiner, waardoor ik dacht dat het zich omhoog (van de aarde af) bewoog. Daarnaast was ook opvallend dat ik geen enkel geluid heb gehoord (wat je bij een vliegtuig of luchtballon wel hebt). Ik heb een filmpje met mijn telefoon gemaakt van 20 seconden, maar hierop is niet veel bijzonders te zien. Ik zag het gisteravond in de omgeving van Doetinchem (Gelderland). Waar heb jij het gezien? Mocht jij heel ergens anders wonen, dan is de mogelijkheid van een ballon natuurlijk helemaal uitgesloten.
    Stellarvue 80/9 D refractor
    Intes MK-67 Maksutov met moonlite focusser
    Ioptron minitower
    Meade ETX-70 AT
    Coronado PST Ha
    Lunt LS35 THa

Commentaar

Uploaden dat filmpje! Nu word ik pas echt nieuwsgierig. Steem vertelde het verhaal gisteren al, het enige dat ik er toen van kon maken was toch een vliegtuig, maar als er filmmateriaal is, hoe slecht dan ook, dan willen wij dit zien natuurlijk!
      SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
      Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Origineel geplaatst door martijn84
        Waar heb jij het gezien? Mocht jij heel ergens anders wonen, dan is de mogelijkheid van een ballon natuurlijk helemaal uitgesloten.
        Ik woon in Apeldoorn, ook Gelderland dus. Maar zo heel dicht bij Doetinchem is dat nou ook weer niet. Je omschrijving komt behoorlijk overeen met wat ik zag, mooie aanvulling! Zag jij hem ook ongeveer door het zenit gaan?
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ik heb ooit eens een stuk ruimtepuin neer zien komen (kwam neer op een fabriek 10km hiervandaan). Dat lichte ook erg fel oranje/rood op en het leek in brand te staan. Het bewoog zich ook redelijk traag voort, ietsje sneller dan een vliegtuig. Mischien heb je zoiets gezien.

Commentaar

Helaas heb ik weinig verstand van astronomie, dus ik weet niet wat je met Zenit bedoeld? Daarnaast is de afstand Doetinchem - Apeldoorn toch redelijk! Ben erg benieuwd wat het was.

Ik denk dat je door mijn filmpje een verkeerd beeld krijgt, omdat hierop de sterren niet zichtbaar zijn (en je het niet kunt vergelijken qua grootte) en ik bewoog met mijn telefoon, waardoor het lijkt alsof het 'voorwerp' zich heen en weer bewoog. Daarnaast heb ik voorlopig geen apparatuur om het van mn telefoon op de computer te plaatsen.
            Ioptron minitower
            Meade ETX-70 AT
            Coronado PST Ha
            Lunt LS35 THa

Commentaar

Origineel geplaatst door martijn84
              Helaas heb ik weinig verstand van astronomie, dus ik weet niet wat je met Zenit bedoeld? Daarnaast is de afstand Doetinchem - Apeldoorn toch redelijk! Ben erg benieuwd wat het was.

Ik denk dat je door mijn filmpje een verkeerd beeld krijgt, omdat hierop de sterren niet zichtbaar zijn (en je het niet kunt vergelijken qua grootte) en ik bewoog met mijn telefoon, waardoor het lijkt alsof het 'voorwerp' zich heen en weer bewoog. Daarnaast heb ik voorlopig geen apparatuur om het van mn telefoon op de computer te plaatsen.
              Zenit is het punt recht boven je hoofd.

Commentaar

Ik denk niet dat het door het zenit ging, al was het wel erg hoog. Daar bleef het uiteindelijk ook.
                Ioptron minitower
                Meade ETX-70 AT
                Coronado PST Ha
                Lunt LS35 THa

Commentaar

Dat was bij mij ook zo, op zijn hoogste zwakte het object uiteindelijk dusdanig af dat het niet meer te zien was.

@ Skyguy
                  Ik zou dan echt een gedetailleerde beschrijving ervan moeten hebben om te bekijken of het daarop leek. Het ging overigens langzamer dan een vliegtuig, want een vliegtuig volgen op 234x is behoorlijk lastig, en dat was met dit voorwerp niet zo.
                  - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Kan toch ook een meteoor zijn? Of riep iemand dat al?
                    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Zijn er meteoren die zo langzaam gaan dan!?
                      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Toch zouden nog veel meer mensen het gezien moeten hebben, als het al in Apeldoorn en Doetinchem is gezien.

Ik vond het 'voorwerp' vooral vreemd door zijn bewegingen: het ging niet altijd even recht, het ging niet erg snel en uiteindelijk bleef het op één punt. Een meteoor kan het denk ik niet geweest zijn.

Niemand heeft er verder een goede verklaring voor?
                        Ioptron minitower
                        Meade ETX-70 AT
                        Coronado PST Ha
                        Lunt LS35 THa

Commentaar

http://www.ufoplaza.nl/viewtopic.php?t=2282#27633

Je bent niet de enige Steem! Dit was trouwens wel een paar dagen eerder. Ik begin er trouwens steeds meer van overtuigd te raken dat hier een grappenmaker bezig is (geweest).
                          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Gister was het weer te zien, maar nu een stuk minder fel en het wakkere niet aan maar zwakte wel langzaam af. Misschien inderdaad een grappenmaker, maar dat verklaard nog niet waarom ik het in Apeldoorn, en martijn84 in Doetinchem zag, tenzij het om meerdere voorwerpen gaat.
                            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Zelfde tijd?
                              SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
                              Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Re: Enorm fel oranje voorwerp

Origineel geplaatst door Clearskies
                                Origineel geplaatst door Steem
                                Zojuist, rond 22:44, verscheen in het ZW een fel oranje licht die zich bijna door het Zenit naar het NOO bewoog. In eerste instantie ging mijn gedachte uit naar een vliegtuig, maar het ding was wel héél erg fel en oranje
                                IK WEET 'T, IK WEET 'T !!!!!!!!!!

Het was ons medeforumlid "Darksteel" (zie dit topic) die het prototype van z'n nieuw supergeheime interstellaire transportatiemiddel testte! Kan niet missen!
                                I (L) MY LB!

Jij bent gek Brazilliaanze hakkebar!

Commentaar

Werken...
                                X