Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuwe scoop + First Light + Foto's

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuwe scoop + First Light + Foto's

Sinds vorige week heb ik weer een nieuwe telescoop. Ik heb de 6'' newton van Roel overgenomen. Die staat op een EQ3 met volgmotor. Het geheel staat echt rotsvast op een houten statief. Wat een verschil zeg!!
    En voor de rest al het pimpwerk wat Roel aan gericht heeft is ook mooi meegenomen.

Mijn eerste object met deze scoop was de Zon. Heel mooi en haarscherp beeld. 953 laat zich bij een vergroting van 75x heel mooi zien.

Dezelfde avond had ik dolgraag wat deepsky objecten willen bekijken, maar helaas. Ik heb nog geen zoeker, die komt pas maandag binnen. Dus ik heb alleen een paar heldere DSO's kunnen vinden.

M13. Prachtig! Bij 75x helemaal opgelost tot de kern. Volgmotor doet trouwens ook goed zijn werk. Zo kan ik me beter concentreren tijdens het waarnemen.
    M57. Nog laag aan de hemel, maar mooi om te zien. Zelfs bij lage vergrotingen duidelijk het verschil tussen de binnenkant en de ring te zien. Heel mooi!

Verder dan dit kwam ik niet helaas. Volgende keer beter. Ik ben wel heel blij met mijn nieuwe scoop. Hij voldoet aan al mijn verwachtingen. Hierbij wat foto's. Zon en M13 zijn onbewerkt en uit de hand.

- Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Erg mooie kijker Eradj, fijn dat 'ie je al bevalt

Ben benieuwd naar je resultaten als je de zoeker binnenhebt.

Commentaar

Goed om te horen dat ie bevalt!
      Knap trouwens dat je M13 en M57 in beeld hebt gekregen zonder zoeker. Ik wist niet dat het uberhaupt mogelijk was om m13 vanuit de hand door het oculair te fotograferen! Hou ons op de hoogte van je waarnemingen, he?

Zou je je foto's voortaan wel willen uploaden i.p.v. hotlinken, dat scheelt een hoop bandbreedte.
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Gefeliciteerd Atodaz!
        Wel grappig, ik ben ook op zoek naar een 150/750 newton voor naast mijn 127mm mak en ik zat al te zoeken waar Roel zijn telescoop nou stond... De 2ehands telescoop markt is een beetje stil als ik zo om me heen kijk...

We zitten een beetje op 1 lijn qua telescoop smaak geloof ik

Veel kijkplezier ermee!
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Bedankt allemaal!

@Patrick
          Volgens mij hebben wij precies dezelfde telescopen gehad. Alleen was jou dob 10'' en mijne 8" :P

BTW, ik kan de foto's van de telescoop niet zien. Hebben jullie dat ook?
          - Bresser 10x50

Commentaar

yep... ik zie allee maar de zon
            150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
            Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Gefixed.
              - Bresser 10x50

Commentaar

Werken...
              X