Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Verslag seeing Zat. 28 april met de 8 Sky Watcher Dobson

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Verslag seeing Zat. 28 april met de 8 Sky Watcher Dobson

De planning was dat Bob Jaap (de gitarist van The Little Criminals) moest brengen naar Hillegom, daar was de schoonvader van Ad (de drummer) 60 geworden, en zijn dochters hadden een groot feest georganiseerd met als verassing dat de band zou spelen! Wij hadden met elkaar afgesproken om Dobby mee te nemen, want tja in de Bollenstreek moet je toch meer kunnen zien dan in Den Haag! Zo gezegd zo gedaan, om 19.15uur moesten we bij Jaap zijn. De spullen waren ingeladen en Dobby lag boven op een deken op de versterker van Jaap zn gitaar, je had ons moeten zien rijden!! We hadden wat bekijks!! Geweldig.
    Afin, wij naar Jaap toe, hij stond al te wachten, dus deur open, zoenen uiteraard, en daar kwam de eerste reactie, Jaap: **** wat is dat voor een kanon!! Bob had hem verteld dat wij mijn scoop zouden meenemen. Wij naar Hillegom, komen we daar aan, moesten we eerst Dobby uitladen, om vervolgens Jaap zn spullen naar binnen te kunnen brengen. Inmiddels waren Werner (bassist) en Ferry (Zanger) er al, en die schrokken zich ook een hoedje om hoe groot mijn scoop is, ze geloofde niet dat Dobby van mij is, geeft niet, ik was inmiddels wel wat gewend, want wie verwacht nou dat Daan ook aan Astronomie doet, niemand (blijkt) (ach, een groupie, die van rockmuziek houdt, en dezelfde hobby heeft als haar vriend) maar goed, om 21.30uur ging de band eindelijk spelen, (we hadden van tevoren aangevoelt dat het misschien toch geen waarneemavondje zou worden vanwege de wind), na de eerste set van ongeveer een uur, dacht ik, ik ga even kijken of de wind is gaan liggen, Bob zei het op hetzelfde moment terwijl ik het dacht, dus hup naar buiten, en inderdaad, de wind was gaan liggen, dus Bob gehaald, Dobby uit de auto geladen en op de parkeerplaats gezet, helaas brandde er 2 loodslampen dus toch nog wel wat lichtvervuiling, maar goed, toch het kijken waard. Eerst de maan weer bekeken (met een 26mm oculair en maanfilter), toen kwamen de eerste mensen naar buiten, die wilde weten wat wij aan het doen waren, dus uitgelegd wat we aan het doen waren, en mensen ook laten meekijken (ik had er geld voor moeten vragen ), Jaap, Ferry, Werner, en Ad kwamen ook even kijken (ook door Dobby), ondertussen had Bob Saturnus opgezocht en jeetje wat was dat mooi, (met een 12mm oculair en 2x Barlow erin) echt geweldig, we hadden ook nog even staan kijken naar Venus, die was behoorlijk fel, maar goed wel onwijs gaaf om te zien, helaas geen neveltjes kunnen vinden, maar toch nog even lekker 1,5uur kunnen waarnemen met Saturnus en de Maan. De vriendin van Ad kwam samen met haar vader ook even kijken. Hoeveel mensen er niet riepen, dat ze niet geloofde dat het echt is, dat ze dachten dat het een dia was van het een of ander, nou helemaal niet dus!! Bob zat lekker op zijn praatstoel en vertelde honderduit over onze melkweg, de planeten en het universum.
    Het was een geslaagde avond, we waren om 01.15uur thuis, nog even lekker zitten kletsen en keuvelen om vervolgens om 04.00uur maar eens het korfje in te duiken. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een geslaagd weekend is geweest.
    Heel veel gezien en weer wat dingetjes geleerd, ik krijg er steeds meer handigheid in met Dobby, ik ben er zo blij mee, die gaat never meer weg!!
    Greetzzzzz Daantjuh
    Dobson Skywatcher 200/1200
    Skylux 70/700

Daantjuh, je had schrijfster moeten worden! Wat een mooie verhalen schrijf je! Ook leuk dat je zoveel belangstelling hebt gehad. En zo'n Dobson, dat is inderdaad mooi spul, h.
    Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
    Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
    Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

ik ben er zo blij mee, dat wil je niet weten!! Ik heb er geen moment spijt van. Alleen maar leuke reacties, en mijn omgeving wil nu wel eens zien wat ik zie!! en dat is echt leuk.
      Greetzzzzz Daantjuh
      Skylux 70/700

Commentaar

Yesyesyesyes, en weer een fanatiekeling erbij! Blijven posten he!
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

ik ga mijn best doen Noppie!!, ik vind het zo leuk om te doen!! dit had ik jaaaaaaaaaaaren eerder moeten doen
          Greetzzzzz Daantjuh
          Skylux 70/700

Commentaar

Werken...
          X