Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ons eerste verslag met de 8'' Dobson en de 90mm Refractor

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ons eerste verslag met de 8'' Dobson en de 90mm Refractor

Gisteravond was het heel erg helder in Den Haag, dus besloten Bob en ik om vanaf mijn Balkon op het zuiden te gaan waarnemen.
    Bob had zijn 90mm refractor en zijn Meade koffertje met oculairen meegenomen. Ik had eerder op de avond Dobby al buiten gezet om hem te laten afkoelen.
    om 21.30uur zijn we dan gaan kijken, Saturnus stond mooi in het oosten, dus allebei de scoopjes gepositioneerd, eerst gekeken met een 26mm oculair, geweldig seeing, haarscherp, heb zelfs 4 maantjes kunnen zien en de Cassini-scheiding gespot! WAUW wat was dat ongelooflijk mooi en scherp, daarna een kleinere oculair met een barlowlens er in gedaan, kreeg een beeld dat was onbetaalbaar!! PUUR GENIETEN, (ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die zeggen, wat is daar nou aan?) ik kreeg er gewoon kippenvel van, wat was dat ongelooflijk mooi om te zien!! Door de Refractor van Bob was het ook spectaculair om te zien!! (Bob stond meer door Dobby te kijken dan door zijn Refractor )
    nog een maantje erbij gespot en nog duidelijker de Casini-scheiding en een wolkenband gezien!! ik baalde als een stekker dat ik geen foto kon maken, want door de vergroting, verdween Saturnus snel door het beeld.
    om 23.30uur zijn we gestopt, moe maar voldaan, belandde ik in mijn bedje, en viel als een blok in slaap. misschien vanavond weer, maar de voorspellingen zeggen dat het gaat regenen, nou het is hier nog steeds kraakhelder, geen wolkje te bekennen dus wie weet.....
    Zo dit was mijn eerste verslag van de seeing met Dobby en de 90mm refractor!! ik kan alleen ma ar zeggen, het was TOP, WAANZINNIG GAAF gewoon!
    Greetzzzzz Daantjuh
    Dobson Skywatcher 200/1200
    Skylux 70/700

Wat een enthousiasme Daan. Saturnus is pracht he, daar krijg je nooit genoeg van. Blijf zo doorgaan!
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Inderdaad van Saturnus krijg je nooit genoeg, ik snap ook niet waarom sommige mensen daar nou niets aan vinden, het is toch prachtig, genieten puur sang!! ik hoop dat ik Jupiter eens kan zien, daar ben ik nu ook wel reuze benieuwd naar, ik heb Venus ook al gezien door Dobby, zag zelfs de schijngestalte, dat was ook WAANZINNIG om te zien!
      Greetzzzzz Daantjuh
      Skylux 70/700

Commentaar

Yes elke avond bij waarnemen besteed ik toch ook een hele tijd aan saturnus. blijft ongelooflijk! en wss de mooiste planeet om te bekijken.
        en de enige die bij idd een OH! reactie geeft,
        welke mensen ken je dan die dat maar niets vinden...rare mensen.

s'ochtends kan je jupiter zien, ook wel indrukwekkend is. zoveel maantjes, en de kleuren op de planeet. maar blijkbaar niet ideaal dit jaar.

Ik kan er ook gewoon echt blij van zijn om zoiets te zien!

Meer van dat!
        Quelle horreur !
        Requiem pour un twister.

Commentaar

Leuheuk! Dobby is een blijvertje he
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ja Absoluut, die gaat niet meer weg, sterker nog, ga nu hard sparen voor een nog grotere lichtemmer!!!
            Greetzzzzz Daantjuh
            Skylux 70/700

Commentaar

Werken...
            X