Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Miranda's Grote Sterrenkijk Topic

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Miranda's Grote Sterrenkijk Topic

hey mensen die mij geholpen hebben met keuze maken!!!

ik heb nieuws!!

ik was al heel vaak wezen kijken alleen maar had er eigenlijk nog niet zoveel verstand van. had moeite om mijn zoeker scherp te stellen enzo en ik kon niet naar de sterrenwacht om me te helpen omdat die nog niet open waren ( zomerstop), en toen hij wel open was was het op dinsdag en vrijdag ( als hij alleen maar open is) elke keer slecht weer...

tot afgelopen dinsdag!! het was een mooie avond, en dacht nu moet ik er gewoon heen, dan krijg je eerst het probleem: PAST HIJ EIGENLIJK WEL IN DE AUTO??????????????? ???: ???:
    haha dat was nog wat..
    ik de achterbank naar voren gehaald en dan zou die er recht in moeten passen nou not he!!!
    hij kon er alleen maar NET!!! schuin in. ( de buis) pff.. mwhaha toen het onderstel nog, die kon er dus niet meer naast:S omdat die buis schuin allene maar kon liggen. conclusie onderstel naast me op de meerijdersstoel! er kan dus niemand mee als ik sterren ga kijken mwhahahaha

goed ik was er, werd gelijk met open armen ontvangen en ik hoefde niks te doen, nog voor dat ik met me ogen knipperden hadden 2 mannen me scoop er al uitgesjouwd en geconstateerd dat het een mooi groot ding was!! er maakte er nog een een grapje:S.. goh sommige vrouwen houden het bij een handspiegeltje maar jij pakt gelijk wel leuk uit he! mwhahahaha
    oke flauw:P ( er zijn tenslotte maar weinig (jonge) vrouwen die al zo'n ding in huis hebben. ik ben de enige bij die sterrenwacht die jong en meisje is zeg maar mwhaha..)

eerst hebben ze helemaal gekeken of hij nog scherp stond, want dat ad ik nog niet gedaan. oke de vangspiegel moest een beetje gedraait worden en de hoofdspiegel hebben ze ook gelijk goed gezet! conclusie ze hebben hem helemaal netjes gecollimeerd.. nou moest ik op het laatst natuurlijk weer naar huis rijden dus misschien is ie alweer beetje anders, maar ik weet nu ongeveer hoe het moet ..

nou toen dingen we hem dus testen, bleek dat dus zoals ik ook al gezien had mijn zoeker helemaal niet nog scherp stond. maar dat hebben ze ook eventjes gedaan, en er is dus niks mis met mijn zoeker ( wat ik dus dacht) GELUKKIG MAAR!:d:d..

toen gingen we dus testen, eerst hebben we even de ringnevel opgezocht in de lier. en ja hoor!! een mooie ring.. kreeg er helemaal kippenvel van toen ik het zag, want ik had namelijk zelf ook al gezocht naar de ringnevel maar had hem niet gevonden ( achteraf waarschijnlijk door de zoeker die helemaal niet scherp stond).
    verder heb ik M13 gezien in hercules. de M15 in pegasus, de halternevel in het vosje, uiteraard de andromedanevel, en we wilde net naar cassiopea gaan maar daar was het te licht ( we hadden een heldere maan, en er kwam een beetje sluierbewolking. we hebben ook nog een paar sterren gekeken. en dat was het toen ben ik weer naar huis gegaan. heb dus super veel gezien in 1 avond terwijl ik toen ik zelf had gezocht haast niks ( op andromedanevel na) had gevonden. dus ik was echt super blij!! ik heb super mooi beeld en lekker duidelijk alles.
    bij de M13 bijvoorbeeld zeer duidelijk allemaal kleine speldenprikjes, wist niet wat ik zag:d...

dat was dus mijn eerste echte waarneming met me scoop, ik zou jullie op de hoogte houden dus bij deze.. veel leesplezier

wat supercool dat ze daar bij de sterrenwacht zo vriendelijk waren. en fijn dat je telescoop nu helemaal goed is afgesteld.
    dikke kans dat je vanaf nu nog veel meer mooie dingen gaat zien!
    hou ons op de hoogte!
    groeten, maarten
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Commentaar

ga ik zeker doen!! ja je zijn daar idd heel aardig. dat is altijd als ik daar kom.. hele leuke mensen. ze gaaan me ook meenemen met weekendjes veluwe ( doen ze nogal vaak ) en ze zeggen dat ik maar alvast moet gaan sparen,want ze gaan volgend najaar weer naar frankrijk toe met een paar telescoop gekken:d.. heb er nu al zin in als ik zo die verhalen heb gehoord! haha.. wordt wel leuk in een een of andere herberg bij de alpenhaha..
      wordt leuk wordt leuk..
      en ik heb flink door laten schemeren dat ik graag mee wil want ik heb gewoon niemand in de buurt dus ik kijk altijd alleen en das toch minder leuk. dus als ze is een avond gaan kijken ergens dan krijg ik een belletje en kan ik ook komen. echt leuk is dat

Commentaar

Mooi om te horen dat je telescoop zo goed bevalt. Het had pas echt vervelend geweest als hij niet in je auto zou passen
        Het lijkt me ook wel leuk om op of bij de sterrenwacht eens een soort starparty te organiseren. In november/december ofzo als de maan niet teveel stoort.
        Een oranje C8 op vorkmontering

Commentaar

super ! ik ben voor. lijkt me super leuk!!. en idd peter ik zou echt gaan huilen als die er niet inpaste, maar gelukkig past ie wel.. en gaat ie voortaan als er zoiets is overal mee naartoe.. duss heb er zin in!! lijkt me leuk

Commentaar

en gaat ie voortaan als er zoiets is overal mee naartoe
            Paar keer later krak :huil:

Commentaar

Origineel geplaatst door Miranda
              ik de achterbank naar voren gehaald en dan zou die er recht in moeten passen nou not he!!!
              hij kon er alleen maar NET!!! schuin in.
              Ook gewoon te ernstig he! :banghead: Echt met dat ding kan je in het circus werken: ga erin zitten, en je ben een levende kanonskogel!

Commentaar

tuurlijk niet!

Commentaar

:applaus: Mooi man, als ik een boel centjes heb ga ik zeker een uber telescoop aanschaffen.

Commentaar

mwhaha een uber telescoop?? een grote dus

Commentaar

ff tussen haken:P:P.. die lieve paul hier op het forum heeft dus die naam verzonnen voor dit topic mwhaha.. vond ie leuk :bier:

Commentaar

@ paul: bedankt voor de aansprekende naam in dit topic.

@ peter: star-party lijkt me leuk! moet alleen ff een auto lenen dan van iemand, aangezien ik geen zin heb om mn telescoop met het ov mee te nemen (ze zien me aankomen). maar ik den dat het wel zal lukken, een auto lenen dan he....
                        Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
                        Vixen Great Polaris
                        Canon 350D - NexImage

Commentaar

net had ik eindelijk weer is wat tijd om een uurtje buiten te zitten! (waarom niet langer?? ) omdat ik niet zoveel slaap zeg maar, het afgelopen weekend weer ongeveer niet omdat ik studieweekend had, en ik heb nu de hele week concerten.. dus moet zometeen maar is naar bedje.

maar goed. waar waren we vorige keer gebleven. ik was bij de sterrenwacht geweest omdat hij niet helemaal scherp stond enzo. ook de zoeker hadden ze eventjes aangepakt.
                          ik ging vandaag naar buiten voor mars. maar mars was nog niet achter de bomen vandaan dus ik ging is ff kijken of ik zelf de M13 kon vinden ( dat was me zelf nog niet gelukt vanwege een zoeker die niet scherp stond).
                          nou het was gewoon eng maar ik had hem echt ongeveer gelijk!! :lol: ik schrok me rot zag hem in mijn zoeker al en dat had ik echt niet verwacht! dit was dus al een hele opluchting dat ik het dus ook zelf kan! haha...
                          toen ben ik na een tijdje kijken naar de ringnevel gegaan daar had ik iets langer voor nodig omdat ik niet precies wist waar die stond, wist wel tussen die 2 sterren in van de lier, maar aan welke kant ook alweer :applaus: haha.. heb ik dus iets langer over gedaan maar ook die heb ik vrolijk gevonden!..
                          toen ik alles goed en wel aan mijn ouders had laten zien was mars in zicht gekomen:P toen ben ik dus naar mijn eerste planeet gegaan die ik heb kunnen zien met mijn telescoop.
                          en dat was ....... MOOI!!!!!!!!!!!!!!!
                          me mond viel open!! ik had natuurlijk al een kleine telescoop hiervoor en toen had ik ook alis naar mars gekeken, maar dat was echt niet meer dan een iets groter sterretje dan de rest.. stelde dus niet veel voor. deze heb ik opgezocht met een 15mm oculair en toen zag ik al een heel mooi bolletje wat rood als hoofdkleur is, maar ook donkere strepen/vlekken heeft en aan een kant een beetje wit is ( een pool misschien??)..
                          toen ik mijn 9mm pakte werd het natuurlijk nog veel duidelijker, maar ik heb echt zitten genieten!!
                          weer mijn ouders gehaald die net weer bij de tv zaten mwhaha..

daarna ben ik gestopt. want eerder dat ik alles opgeruimd heb ben ik weer eventjes verder, en ik moet morgen om 10 uur!!! al een kinderconcert geven in de doelen.. dus moet lekker wakker zijn!!
                          maar ik wilde jullie toch nog even op de hoogte houden..

veel kijkplezier voor de doorzetters vanacht! want het is een mooie waarnemings nacht!! :bier:

Commentaar

good for you Miranda :applaus:
                            hier was het ook mooi weer en heb me vooral beziggehouden met m17 en omstreken
                            ik heb ook even gelegenheid gehad om mijn nieuwe Baader OIII filter uit te testen

Commentaar

Supercool Miranda!

Ik ben afgelopen vrijdag ook een avondje naar de plaatselijke sterrenwacht geweest (in Rijswijk). Daar hebben we, ondanks de belabberde seeing (strooilicht alom, het was erg nevelig) een blik kunnen werpen op Mars door de 14" SCT in de koepel. Wat vreselijk cool was het om Mars als duidelijk herkenbaar planeetje te zien! Ik was zo blij als een kind. Donkere band in de buurt van de evenaar (nogal wazig), en een hint van een poolkapje. Normaal gesproken kan die scoop nog veel beter zicht bieden op Mars, maar beter dan dat werd het niet die avond. Nog steeds erg gaaf, desalniettemin. Ik sta te trappelen om eindelijk een keer een goede scoop te kopen. Heh, ik heb al last van 'aperture fever' voordat ik ook maar in het bezit ben van zo'n ding. Nu zit ik te zinnen op de 9.25" Schmidt-Cassegrain van Celestron. Nog maar net vervoerbaar geloof ik.
                              The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Werken...
                              X