Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meest aparte waarneemavond

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meest aparte waarneemavond

Goed

Ik heb een nieuwe pracht locatie gevonden hier op Terschelling. Nabij de haven ligt een weg die naar het strand toe gaat. Aan het einde van die weg kun je naar links voor het strand.
    Van de politie mag ik hier staan en het is hier megadonker. Groot nadeel is de vuurtoren maar door een scoop heb je hier geen last van. M31 is hier nog makelijk met blote oog te zien.

Binnenkort foto hier van.
    Maar goed, was dus aan het waarnemem en Saturnus en Venus aan het filmen. Ondertussen zat er een groepje van 15 Duitse jonger op het stand en duin een kampvuurjte aan het maken. Nou by by deepsky waarnemingen de rook verknalde mooi de seeing. Maar op het moment dat ik Saturnus aan het scherpstellen was met de UV/IR en Skyglow en ik hem net haarscherp in beeld kreeg. Staken de jongeren een papieren zak in het vuur en ja hoor de zak steeg op en vloog zo de duinen in met gevolg duinbrand.
    Brandweer en politie erbij en moet een getuigen verklaring afleggen. Net als bij Copernicus is hier een zeer strenge belijd op het gebied van kampvuren en open vuur.
    De jongeren mogen met een dwangbevel de eerste bood pakken naar Harlingen en moeten van het eiland af !.
    Maar goed M45 was super te om te zien ondanks de rook. M42 was een plaatje om te zien voordat ik door kon gaan naar M3 was de politie er al.[/img]
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Kan je niet aan het begin van de Boschplaat gaan staan of in Oosterend, daar zul je dit soort jongeren niet zo snel tegenkomen denk ik en het is vast veel donkerder dan zo onder de "rook" van West-terschelling met zijn vuurtoren.

Commentaar

Is ook precies waar ik meestal sta aan de rand van de boshplaat. Geen enkele lantaarnpaal in de buurt. Alleen zijn ze daar nu bezig met aanlegen van parkeerplaats.

In de boschplaat mag niet. naar mijn weten en zou ook niet weten hoe ik daar moet komen aangezien het verboden is voor auto's.

Commentaar

Dank je Arie, ben nog van plan om met m'n Pa een pweekje wadden te doen...vogels en sterrenkijken en een beetje zoepen....nu weet ik t zeker, we gaan naar Terschelling!

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
          Alleen zijn ze daar nu bezig met aanlegen van parkeerplaats.
          Waar ? Aan de weg naar HeartbreakHotel ?

Commentaar

Als je oosterend doorrijdt en de weg blijft volgen kom je uit bij een dijkje met rechts van je een parkeerplaats. Je kunt ook nog verder met de weg mee en dan ga je richting de boschplaat voordat je bij het bord komt van de Boschplaat licht een parkeerplaatsje en daar zijn ze nu grint (schelpen) aan het storten.

Naast mijn andere waaarneem stek is dit toch mijn favoriete locatie niet een lantaarnpaal in de buurt haha en geen storende vuurtoren. West aan Zee is ook een top locatie daar zijn namelijk geen lantaarnpalen alleen maar vakantie huizen. Nog een groter voordeel zit midden in een natuurgebied. Als je langs hotel paal 8 rijdt en richting de strandopgang rijdt zie je aan je linkerhand ook een parkeerplaats liggen ook super donker.
            Maar laat even weten waneer je komt Mielveldhuis, als ik dan nog op het eiland zit kunnen we wel even naar een stekie rijden.

Commentaar

Werken...
            X