Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarnemen 1 april: extreem slechte seeing

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarnemen 1 april: extreem slechte seeing

In de hoop dat we vanavond een heldere hemel zouden krijgen met een goede seeing heb ik een uurtje geleden mijn telescoop buiten laten afkoelen. Maar toen ik net buiten kwam en een blik op Arcturus in het oosten wierp heb ik alles maar weer even naar binnen gehaald met grote telleurstelling. Net met m'n digi een filmpje gemaakt van Arcturus, soms zie je 'm zelfs niet meer

http://home.deds.nl/~astroversum/seeing.wmv

Hopelijk wordt het de komende uren wat beter, hoe zit het daar?

Hier is het ook mega slecht. Ik heb alles terug binnengezet.
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Origineel geplaatst door Jefke
      Ik heb alles terug binnengezet.
      Hela!
      Dat gaat zomaar niet!
      Moeten we niet nog eerst planetoide 2006VV2 opzoeken???
      Voor deze planetoide heb je geen goede seeing nodig. Alleen transaprante lucht. En dat is er nu!

Dus hup: terug naar buiten met die apparatuur!
      Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Klopt als een bus: zelfs de maanrand danst dat het een lieve lust is.
        En ja die asteroide: volgens de berichten moet je daarvoor een CCD camera hebben. Staat nog op het verlanglijstje....
        Chocola.....

Commentaar

Hier op Terschelling is het kraakhelder , alleen jammer van die storende maan
          "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Grrr, heb zelfs uit frustratie alles naar binnen gemikt! Ik wilde vanavond autoguiding eens proberen maar zelfs bij 10 seconden krijg ik dikke stersporen . Instellingen veranderen helpt niks en ik krijg met verschillende programmas hetzelfde. De montering zelf loopt goed, 2 minuten unguided. Kortom ..... GROM!

Autoguiding is lastig!

Commentaar

Origineel geplaatst door Harro
              Alleen transaprante lucht. En dat is er nu!
              Iemand vergeet even de stand van de maan...
              Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Ik heb gisteren naar saturnus gekeken (kheb nog maar sinds een week een telescoop van de lidl voor 90 euries)
                en hij was heel helder te zien ik zag ook een paar maantjes erbij staan. Maar ik wist niet dat ik gewoon die ringen van saturnus te zien kreeg dus dat was wel een ervaring!
                Ik heb ook nog geprobeerd met mijn Panasonic DMC-TZ1 door de lens een foto te maken maar dat lukte niet kreeg ik alleen waasjes wel jammer.
                Mischien wat tips? :P

Commentaar

Werken...
                X