Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste keer waarnemen op Copernicus voor Robin( 6 jaar)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste keer waarnemen op Copernicus voor Robin( 6 jaar)

Eindelijk was het dan zover. Robin van 6 jaar mocht mee naar de sterrenwacht.
    Sinds een half jaar is hij helemaal bezeten van sterren en planeten.
    Hij wist twee weken geleden al welke vraag hij zou gaan
    stellen aan de sterrenwacht en nu kon hij dat dan eindelijk gaan doen.
    Er werd nog even snel een tekening meegenomen en om acht
    uur vertrokken we... En toen begon het te regenen...Zware bewolking boven ons...chips..
    Maar toen we bijna aankwamen zagen we toch al
    de maan dus het kon nog wat worden vanavond.
    Toen we aankwamen heeft Robin meteen zijn donateursschap ingeleverd met zijn tekening van een aantal planeten
    ( saturnus met maantje titan enzo)
    -Wat is dat? werd er gevraagt.
    - Dat is Titan, een maantje van Saturnus zei Robin.
    Met grote ogen werd er naar hem gekeken.
    - Hoe weet jij dat allemaal?
    - Uit mijn sterren en planeten boek.
    - Kan jij al lezen dan?
    - Nee, maar als mij iets verteld wordt, dan onthou ik dat gewoon!
    - Ongelovelijk!! Hoorde ik even later de ene deskundige tegen de ander zeggen ( weet helaas de namen even niet..)
    - Wat die jongen allemaal al weet!!

Als een spons neemt hij alle info op. Hij weet inderdaad al erg veel voor zijn leeftijd.
    Dan kan hij eindelijk zijn vraag stellen:
    - Kunnen maantjes ook van gas zijn???
    Tsja, dat was eigenlijk nog best wel lastig...
    Een hele goeie vraag ook wel..

Buiten stond Roy Jansen al met een telescoop op de maan gericht en Robin mocht er door kijken.
    -Ik zie de kraters en de bergen!!

Helemaal geweldig natuurlijk! Roy heeft vol enthausiasme verteld over zijn kijker.
    Voor Robin natuurlijk minder interresant maar ik vond dat wel leuk.
    Toen nog naar boven gegaan naar die grote kijker. Helaas was de koepel nog dicht,
    maar toen wij vertelde dat we de maan konden zien, ging
    direkt de koepel open en werd de telescoop gericht op de maan. Er is ook nog wel gezocht naar Saturnus,
    maar die was helaas niet te vinden.

GRRRR!! De hele week is het bijna glashelder, behalve op de vrijdag!!
    Jammer natuurlijk, want Robin had heel graag Saturnus willen zien.

Om 22.00 uur werd Robin een beetje druk en baldadig( het was natuurlijk allang bedtijd) en
    toen zijn we maar weer naar huis vertrokken.
    Om 22.30 lag hij in bed en ik denk om 22.35 sliep hij.

Die heeft maandagmorgen weer heel wat te vertellen in de kring bij groep 2!!
    Hij was er toch wel vol van.

Ontzettend leuk was het, en mamma is erg blij dat Robin dit leuk vind, want stiekem is ze ook een beetje geinfecteerd door
    dit indrukwekkende virus..
    Mijn zoon wil een telescoop..

dat is een mooi stukje.
    ik ben blij dat hij en jij het erg leuk vonden.
    ga zo door

Commentaar

IK ben zelf nog maar een jaar bezig maar het lijkt er op dat steeds meer jonge kinderen er weer interesse in gaan tonen. Dus een vraag aan de wat oudere rotten, heb ik gelijk of is het altijd zo geweest? Ik zie de laatste tijd toch wat meer ouders met heel jong spul of kinderen zelf op het forum!

Hartstikke leuk dat Robin zo genoten heeft, en hopen dat er snel een keer een heldere nacht door de telescoop mag komen. Dat zal hij, maar ook moeders, niet snel vergeten!
      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ik snap alleen niet hoe je saturnus niet kunt vinden. Als je op een sterrenwacht bent moet dat toch gesneden koek zijn.

Commentaar

Origineel geplaatst door Redfish
          Ik snap alleen niet hoe je saturnus niet kunt vinden. Als je op een sterrenwacht bent moet dat toch gesneden koek zijn.
          Ik denk dat de weersomstandigheden niet al te goed waren.

Commentaar

Origineel geplaatst door Redfish
            We waren al blij dat de maan te zien was, dus idd lag het aan de weersomstandigheden.Ik heb hem de afgelopen week dagelijks met het blote oog gevonden, maar gisteren was er te veel bewolking.

Groetjes, Marion

Commentaar

@ Kokopelli

De man met de grijze baard op de foto heet Tom Mous en deze liet me weten dat hij wel HEEL aardig onder de indruk was, hij liet me weten dat hij eigenlijk een beetje perplex was en dat hij dit zeker niet had verwacht van een jongentje van 6.
              Met een breede grijns zij hij "na de derde vraag wilde ik naar huis" omdat hij de indruk kreeg dat hij de volgende vraag wel eens niet zou kunnen beantwoorden .
              De man is zelf een oud leraar, ik hoop dat je het niet erg vind maar ik heb de foto naar hem toe gemailt.

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                Hartstikke leuk dat Robin zo genoten heeft, en hopen dat er snel een keer een heldere nacht door de telescoop mag komen. Dat zal hij, maar ook moeders, niet snel vergeten!
                Ja daar hoop ik natuurlijk ook op!
                Er zullen ook vast wel dagen komen dat mama even alleen naar de sterrenwacht gaat!

Groetjes Marion

Commentaar

Origineel geplaatst door sidney
                  @ Kokopelli

De man met de grijze baard op de foto heet Tom Mous en deze liet me weten dat hij wel HEEL aardig onder de indruk was, hij liet me weten dat hij eigenlijk een beetje perplex was en dat hij dit zeker niet had verwacht van een jongentje van 6.
                  Met een breede grijns zij hij "na de derde vraag wilde ik naar huis" omdat hij de indruk kreeg dat hij de volgende vraag wel eens niet zou kunnen beantwoorden .
                  De man is zelf een oud leraar, ik hoop dat je het niet erg vind maar ik heb de foto naar hem toe gemailt.
                  Hi Sidney,
                  Dus jij was er ook gister?
                  Leuk om die reacties te horen!
                  't is maar goed dat we de jongste van bijna drie niet hadden meegenomen..
                  Die lepelt zo alles op vanaf Mercurius t/m pluto en herkent in één oogopslag Phobos en Deimos...

Dit alles komt natuurlijk omdat ik het zelf ook erg leuk vind.
                  Het fassineerd me en als Robin dan met een vraag komt, dan probeer ik dat wel uit te zoeken voor hem.

Geen probleem van de foto trouwens!
                  Groetjes Marion

Commentaar

Nee Marion ik was er gister niet bij (helaas) maar toen ik de foto die jullie er bij gedaan hebben zag herkende ik Tom meteen.
                    Tom en ik kennen elkaar van een andere sterrenwacht.

Commentaar

Werken...
                    X