Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

mijn eerste waarneem avondje bij copernicus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

mijn eerste waarneem avondje bij copernicus

Gisteravond was ik naar copernicus gegaag met mn telescoop statief motor en een goed gevulde rugzak met mn occulairs en de kop van mn montering.
    Het was wel zwaar om er met al die zooi heen te fietsen(het zwaarst zat in mn rugzak)maar wel de moeite waard.
    Ik begon om 20 uur met het opzetten en uitlijnen van mn montering.
    Daarna ging ik mn zoeker weer uitlijnen(is erg wiebelig)op de maan was dat goed te doen.
    Nadat alles begon het eindelijk dinker te worden.
    Ik heb in deze volgorde het boeltje bekeken:
    de maan,venus, de pleiaden, saturnus, m42 en m43.
    Voor mij was het in iig een geslaagde avond en ging om 23 uur weer naar huis.
    Het opruimen van mn spul viel me weer heel erg mee.
    al met al een geslaagde avond.
    roy jansen

Zo jij bent enthousiast met een Bresser Messier 130 op de fiets, ik doe het je niet na hoor.

Commentaar

Haha, kreeg je nog vreemde blikken? Ik heb wel een aantal keer met de refractor op de fiets gezeten overdag en dan zie je toch wat mensen staren. In de trein was helemaal leuk. Kreeg ik zo'n conductrice die eerst een beetje keek, me kaartje controleerde, en toch nog even terug kwam om te vragen of dat nou 'zo'n uuh... zo'n nou hoe heet dat ook alweer' ding was. Ja mevrouw, dat is een telescoop. Had ze nog nooit gezien in de trein in al die jaren.

Maar Copernicus is leuk! Erg leuk! Wie waren er nog meer?
      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ik was er alleen.
        Het was namelijk geen dag dat er iets gepland stond.
        In ik ga vanavond weer en dan zijn er wel anderen.
        nee niet echt mn kijkbuis zat in een zeer grote tas (paste net niet helemaal) mn statief in een handdoek op mn bagage drager en de kop van de montering en mn andere spullen in een goeie rugzak.
        dus niet zo bijzonder alleen een uitdaging om te proberen.

Commentaar

mijn tweede waarneem avond alleen bij copernicus

hoi allemaal,
          Hier weer eens een verslag van mij.
          zoals gewoonlijk ben ik weer op de fiets naar copernicus gegaan om weer een avond te gaan waarnemen.
          Toen ik arriveerde was venus al te zien.
          Ik begon met het opzetten en uitlijnen van mn scoop en zoeker (dit maal dus met behulp van venus).
          Als eerste heb ik dus venus bekeken en na ong een half uur zag ik ook al sterren komen.
          Ik hoopte saturnus dit maal te zien en dat lukte me in 1 keer (zag een zwak sterretje) richte mn kijker er op en ja hoor bingo.
          ik heb saturnus vrij lang gevolgd en bekeken met al mn occulairs ook in combinatie met mn 2xbarlow.
          op het eerste gezicht zag ik alleeen saturnus maar naarmate ik langer keek zag ik ook een stuk of 5 maantjes (weet de namen nog niet)
          Dus dat was al een stuk mooier dan de vorige keer.
          ook heb ik weer m42 m43 bekeken en was al een stuk beter te zien dan de vorige keer dat ik aan het waarnemen was, omdat er nog totaal geen maan te zien was.
          ook heb ik de dubbele sterrenhoop naast casidopia,
          de bolvormige sterrenhoop in cepheus,
          de pleiaden
          en de dubbelster in de hoek van de steel van de grote beer.
          al met al weer een geslaagde avond waar veel op te zien was.
          roy

Commentaar

Werken...
          X