Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ha lekker, vakantievoorpret

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ha lekker, vakantievoorpret

Wie van jullie heeft al (net als ik) een vakantie geboekt en daarbij rekening gehouden met de hobby? Ik ben erg benieuwd naar jullie astrovakanties!

Ikzelf ga midden augustus met Maayke en de hond (nieuwe Maan, Perseiden!) naar een camping in midden Frankrijk. De lichtvervuilingskaartjes voorpellen veel goeds. Natuurlijk neem ik mijn telescoop mee, de Skywatcher 150/750, voor de gelegenheid geschikt gemaakt voor mijn dob montering.

Lekker Messiertjes in Schutter schetsen onder een knalheldere, knaldonkere sterrenhemel in mijn t-shirtje. Hmmmmm....

Onderstaande kaartjes laten zien waar we zitten.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Mooie plek Roel. Waar staan die kaartjes?

Commentaar

http://avex.org.free.fr/cartes-pl/
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Haha, die Roel joh. Vorig jaar ook al

Ik weet nog die mooie foto's die je gemaakt had. Ik zou zeggen, neem je spiegelreflex weer mee en schiet wat widefield foto's.
        - Skywatchter 150 mm F5 Newton
        - EQ3, aandrijving + poolzoker
        - Bresser 10x50
        - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Lekker hoor! Ziet er goed uit.

Ik ben momenteel enorm aan het twijfelen over mijn 3 weken lange vakantie naar Noorwegen. Ik denk dat ik dit verruil voor 3 losse weekjes vanalles. En minstens 1 van die 3 weken wil ik dan ook het zuiden opzoeken.
          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door AtodaZ
            Ik zou zeggen, neem je spiegelreflex weer mee en schiet wat widefield foto's.
            Inderdaad, we verwachten wel weer een mooie foto van de Melkweg zoals wij deze horen te zien.. Kan niet wachten om ook weer een keer naar zo'n donker gat te gaan. (heel wat jaartjes geleden dat ik in de bergen van Frankrijk s nachts op mijn rug lag te genieten)
            "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Jij ook al Steem? Het idee al dat ik boogschutter niet kan afscannen!
              Dat wordt buurten bij Roel & Vriendin! Tot vervelens toe!
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Vakantie??
                Wat is dat?
                Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

ik zit te twijfelen vakantie of losmandy hmmm ikkweetnognie
                  stellarvue 80ED op CG5gt en eq5 (gemod)
                  6" orion imager newton
                  atik 16ic-s b/w
                  sc3 b/w cam
                  lvi guider

Commentaar

Erg mooie kaartjes. Nu nog van de rest van europa vinden en dan het donkerste plekje uitzoeken en daarheen vertrekken. Het is helaas al ver gekomen met de lichtvervuiling zie ik. Zelfs in frankrijk is het echte donkere deel steeds kleiner aan het worden.

Commentaar

Hmmm. wordt lastig. Ga op huwelijksreis naar Groot-Brittannie, in juni al.. In Wales zal nog wel wat te zien zijn, als het helder is (winig kans tussen de heuvels..) maar in Schotland waar we het grootste gedeelte van de tijd zijn wordt het 's nachts niet donker daar! Te noordelijk...
                      SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
                      Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Erg leuk kaartje maar wat een lichtvervuiling is er toch nog in Frankrijk
                        "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
                          Erg leuk kaartje maar wat een lichtvervuiling is er toch nog in Frankrijk
                          Heb je Duitsland al wel eens gezien!

Commentaar

Staar je niet blind op die kaarten. Ze zijn namelijk niet erg consequent. Kijk maar eens naar het kaartje van Nederland en dan bijvoorbeeld naar de Maasvlakte, Antwerpen of andere havengebieden. Sommige kassengebieden zouden er ook niet op staan.
                            Maar als groffe richtlijn is het wel aardig.

Begin februari heb ik een 'astrovakantie' gehouden op Vlieland met zowaar 1 heldere nacht. Het was zoals altijd gokken met het weer, maar het zat gelukkig mee. Ik ben niet snel bang in het donker, maar daar..... ;-) Een zenithale grensmagnitude van rond de 7 !!! Dat is denk ik vrij uniek voor Nederland. Ik heb daar objecten kunnen zien waar ik niet van gedacht had die ooit te gaan zien in Nederland (met een kleine telescoop).
                            Buiten dat is het een prachtlokatie, zeker in februari als er bijna niemand is. Helaas logistiek wel wat lastig. Afijn er is elders op het forum ook over gesproken.
                            Als je het geluk hebt daar een heldere nacht mee te maken is dat een bijzonder speciale ervaring. Dus mijn plannen voor volgend jaar gaan weer in die richting.

Commentaar

Ja, er is rekening gehouden met de nieuwe hobby.
                              Op Kreta bij de keuze van het huisje vrij zicht rondom, half op de heuvel,
                              "bewoonde wereld" op ruime afstand.
                              Alleen: hoe komt de kijker VEILIG op Kreta!
                              Wie heeft er ervaring met vervoer van de kijker via het vliegtuig?
                              Any tips?
                              Chocola.....

Commentaar

Werken...
                              X