Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Erg heldere vallende ster

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Erg heldere vallende ster

Gister zo rond 23:45 trok in het Westen een meteoor een flinke streep langs de sterrenhemel. Zijn er nog meer mensen die dit juweeltje hebben gezien? We kwamen net terug van de hond uitlaten en liepen achter ons huis toen hij viel, mijn moeder schrok er zelfs van haha. Hij was fel wit maar liet een verbazingwekkend zwak spoor achter.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Ik heb rond die tijd ook pal in het westen een mooie felle vallende ster gezien, maar die let geen spoor achter...
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Dat zou hem wel goed kunnen zijn geweest, het spoor was erg zwak, maar het kan ook een misvatting van mijn eigen oog zijn geweest hoor.
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
        Dat zou hem wel goed kunnen zijn geweest, het spoor was erg zwak, maar het kan ook een misvatting van mijn eigen oog zijn geweest hoor.
        Ik heb hem ook gezien, maar ik zie er 3 van de 10 keer dat ik waarneem een, dus ik vind het niet echt heel bijzonder meer. Toch blijft het wel van "hé tof, een vallende ster".
        Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
        Omne ignotum pro magnifico.

Commentaar

Ik zie ze ook geregeld, maar deze was wel heel erg helder. Vandaar dat ik hem even meld.
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ik heb hem ook gezien.

Gelijk een vraag. Kan je verschil zien tussen een vallende ster en een sataliet of wordt hier hetzelfde mee bedoeld.
            Satalieten worden ook door mensen handen gemaakt. Kan je deze ook zien? En hoe herken je deze verschillen.
            Veel vragen hè?

Commentaar

Simpel gesteld is een satelliet een bewegende ster, die van horizon tot horizon te volgen is/zou moet zijn.
              Een 'vallende' ster is een stuk gruis/stof o.i.d. dat in de atmosfeer verbrandt en erg snel als een streep door de lucht trekt.
              "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Bedankt voor dit simpele, maar bevredigende antwoord.
                Ik heb er spijt van dat ik dit niet eerder gevraagd heb.

Commentaar

Maar het gebeurt ook af en toe dat een satelliet in de dampkring terechtkomt en verbrandt. Het verschijnsel dat dan te zien is (en ook het proces erachter) is identiek aan een "vallende ster" alleen is het dan geen steen uit de ruimte, maar een brok van een door mensen gemaakt instrument.

Dat zal echter nu niet aan de orde zijn geweest, want als er een satelliet dreigt te verbranden, dan is dat ruim van tevoren bekend en komt het wel in de pers.

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
                    Simpel gesteld is een satelliet een bewegende ster, die van horizon tot horizon te volgen is/zou moet zijn.
                    Een 'vallende' ster is een stuk gruis/stof o.i.d. dat in de atmosfeer verbrandt en erg snel als een streep door de lucht trekt.
                    Een satelliet is toch een om de aarde (of een ander object) bewegend voorwerp,welke in een min of meer vaste baan eromheen cirkelt?
                    En of dat nou een door mensenhanden gemaakt voorwerp is of een brok steen,toch?
                    Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
                      Een satelliet is toch een voorwerp (door mensenhanden gemaakt of steen)dat in een meer of minder vaste baan om de aarde of ander hemel-object cirkelt?
                      Een satelliet kan zelf ook weer een satelliet hebben,toch?
                      Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Origineel geplaatst door Tholootje
                        Een satelliet is toch een voorwerp (door mensenhanden gemaakt of steen)dat in een meer of minder vaste baan om de aarde of ander hemel-object cirkelt?
                        je hebt helemaal gelijk, maar in de lucht ziet het eruit als een bewegende ster.
                        Wat een pest die mist, zei de pessimist
                        Het klaart wel op die mist, zei de optimist

Commentaar

Werken...
                        X