Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Duistere locaties in Europa (liefst Frankrijk)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Duistere locaties in Europa (liefst Frankrijk)

De vakantie-astrostress begint al weer behoorlijk op te spelen hier. Waar moet ik dit jaar naartoe? Ik wil sterrenkijken op een ongekend donkere locatie, maar een mooie omgeving is ook belangrijk (voor overdag).

Hoe donker is Puimichel? Is Mont Ventoux echt zo'n waarneemwalhalla?
    Gek genoeg zijn verschillende lichtvervuilingskaartjes tegenstrijdig. Het Franse plaatsje Die bijvoorbeeld ligt in de ene kaart in een groen gebied, op de andere is het donkerblauw!

Vorig jaar ben ik met behulp van de duisterniskaartjes naar Die op vakantie geweest. Superdonker, maar toch wat lichtvervuiling. Ik heb het idee dat het nog veel donkerder kan. Ik heb verhalen gehoord over plekken waar je LETTERLIJK geen hand voor ogen kan zien. Wie helpt me uit de brand?
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Wat dacht je van Zwitserland, is misschien wel duur, maar daar zijn aardig wat donkere plaatsen.
    En over Oostenrijk hoor ik een hoop goede dingen!!
    Greetzzzzz Daantjuh
    Dobson Skywatcher 200/1200
    Skylux 70/700

Commentaar

Origineel geplaatst door Daantjuh
      Wat dacht je van Zwitserland, is misschien wel duur, maar daar zijn aardig wat donkere plaatsen.
      En over Oostenrijk hoor ik een hoop goede dingen!!
      Net zoals over locaties in Frankrijk. Maar waar dan precies?
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Bob heeft een keer op een parkeerplaats gestaan in Zwitserland daar was het zo donker dat hij zijn eigen auto vanaf 1 meter afstand niet eens meer kon zien, maar zei hij; de melkweg was daar wel zo ongelooflijk mooi om te zien!. ik zal eens aan hem vragen waar dat ongeveer was!
        i let you know!
        Greetzzzzz Daantjuh
        Dobson Skywatcher 200/1200
        Skylux 70/700

Commentaar

Ik woon(platteland) in Denemarken en Ik heb hier geen last van lichtvervuiling. Vanaf september tot half juli het hier pikkedonker! In augustus is het hier om 3 uur sīmorgen alweer redelijk licht, alleen die maand is geen optie!

Commentaar

Werken...
          X