Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

lichtflits bij maanverduistering op 3 maart 2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

lichtflits bij maanverduistering

Beste Forum

Te gek zoveel reacties op mijn melding van een waargenomen en opgenomen lichtflits rechtsonder de maan.
    Waar ik nog niet aan had gedacht: het tijdstip nakijken op m`n camera. Het was om 23.45 uur en 40 seconden om precies te zijn. Inderdaad staat er op buienradar om 23.45 van 3 maart een bliksem. (dank aan Martijnske)
    De vraag blijft: hoe kan een bliksem boven de Noordzee zorgen voor een (felle) lichtstip op de film? Zou dit een geval van reflectie kunnen zijn? Spiegeling van een sateliet?
    Is het ook mogelijk dat een meteoro´de zich niet als lichtspoor laat waarnemen, maar -omdat de duur zeer kort is- alleen als lichtstip?

Kijk maar op http://www.chantelavie.nl/AVN. Niet doorklikken, zelf even het adres invoeren in adresbalk browser, want film wordt anders vertraagd.

Jan

Commentaar

Door reflectie misschien. Het was een grote bliksemflits die is dan weerkaatst op iets en dat zie je dan in de camera terug, maar niet sterk. Niet alle klokken staan gelijk, maar ik dacht 23.44 uur op mijn horloge te zien, ongeveer dus 23.45 uur. Dus het kan niet anders dat de mensen in de Randstad en het Groene Hart de bliksemflits gezien hebben, de cumulonimbus dreef tussen Maassluis en Noordwijk in.

Commentaar

Gisteren heb ik een avi filmpje van Saturnus gemaakt een ook daarop is een soortgelijk puntje te zien als op het filmpje van de maansverduistering. Reflectie van bliksem kan ik me niet voorstellen, in Nederland was het overal helder.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightfall
          Hier in West vlaanderen heb ik in het Oosten (links van de maan!!) een vallende ster gezien, ter hoogte van de maan. Het was iets tussen 22h 30 en 23h40. Ik heb dan niet naar men uurwerk gekeken omdat ik het normaal vond.

Origineel geplaatst door Baco
          @Nightfall

heb die vallende ster ook gezien (ongeveer 23:45) , links onder de maan.

Die vallende ster heb ik ook gezien, door me verrekijker nog wel! Ik schrok bijna even, maar heel leuk om te zien.
          Roses are red, violets are blue

I'm schyzofrenic, and so am I

Commentaar

Freek, het was niet overal helder in Nederland, kijk maar op http://www.buienradar.nl --> historie 3-3-2007 --> 23.45 uur.
            Boven het Westland aan de kust een bui met een bliksem op dat moment, die wolk zag ik ook drijven en daaruit kwam een grote flits uit dat moment, alle mensen die aan de kust wonen bij Rotterdam t/m Den Haag konden de bliksem zien. Ik zag hem om 23.45 uur precies op de plek waar hij hem aangaf. Het was zeker wel een bliksem!

Commentaar

Origineel geplaatst door martijnske
              Freek, het was niet overal helder in Nederland, kijk maar op http://www.buienradar.nl --> historie 3-3-2007 --> 23.45 uur.
              Boven het Westland aan de kust een bui met een bliksem op dat moment, die wolk zag ik ook drijven en daaruit kwam een grote flits uit dat moment, alle mensen die aan de kust wonen bij Rotterdam t/m Den Haag konden de bliksem zien. Ik zag hem om 23.45 uur precies op de plek waar hij hem aangaf. Het was zeker wel een bliksem!
              Ik doel op 9 maart 2007 rond 22.00 uur

Commentaar

Hier ging het over de bliksemflits bij de maansverduistering op 3-3-2007 om 23.45 uur

Commentaar

Werken...
                X