Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wat is dat onder venus?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wat is dat onder venus?

Hoi,

Ik kijk nu door m'n nieuwe verrekijker naar venus, en ik zie een uiterst zwak maar duidelijk 'sterretje' pal onder venus staan. Wat kan dat zijn?
    Swingen op Buena Vista Social Club

Uranus? Die staat op het moment erg dichtbij Venus, maar het kan ook gewoon een ster zijn.

Commentaar

Origineel geplaatst door Marijn
      Uranus? Die staat op het moment erg dichtbij Venus, maar het kan ook gewoon een ster zijn.
      Dat zou ik heel knap vinden, Uranus door een verrekijker en ook nog eens net na zonsondergang

Commentaar

Dat weet ik, daarom betwijfel ik het ook. :P

Commentaar

Uranus staat boven Venus.
          Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Hey hey, niet zo min over m'n kijker he ;-)..
            Nou, als iemand het mocht weten, laat maar horen.

Commentaar

ik denk niet dat het uranus is
              via starry night zou die toch wel rechtsboven ( of linksonder in telescoop ) moeten staan dan pal eronder.
              Heeft een mag. van 5.93 dus ik weet niet of je hem kunt zien met een verrekijker
              Orion Skyquest XT8"
              oude 60 mm refractor...

Commentaar

Origineel geplaatst door robklg
                Hey hey, niet zo min over m'n kijker he ;-)..
                Ligt niet aan de kwaliteit van je verrekijker, die zal vast uitstekend zijn als je dat zegt Maar Uranus is een stipje van +5.9 op dit moment en zal alleen maar met een grote telescoop zichtbaar zijn (met een spiegeldiameter van 20cm of meer). Zeker nu Uranus zo kort na zonsondergang ook achter horizon verdwijnt is hij zelfs moeilijk te zien met grotere kijkers.

Commentaar

Ik denk eerder dat het Mercurius is, die staat nu rechtsonder Venus.

Commentaar

Mercurius is het ook niet, die heb ik ook gezien, maar op grotere afstand. Ik bedoel echt pal onder venus, lijkt bijna een dubbelster.
                    Ik heb al zitten denken of het misschien gewoon een reflectie is in het raam of iets dergelijks... want met m'n andere verrekijker zie ik het niet... maar die is ook slechter.

Commentaar

Mercurius is het ook niet, die heb ik ook gezien, maar op grotere afstand. Ik bedoel echt pal onder venus, lijkt bijna een dubbelster.
                      Ik heb al zitten denken of het misschien gewoon een reflectie is in het raam of iets dergelijks... want met m'n andere verrekijker zie ik het niet... maar die is ook slechter.
                      Dat is dus precies hetzelfde als waar ik tegenaan keek! Kijken, kijken,
                      nog eens kijken, met de Dob, met de Skylux, ook maar even met de
                      verrekijker en elke keer dat 'sterretje' er pal onder!

Toen ik buiten ging kijken was het duidelijk: weerspiegeling in het dubbelglas.

Groetjes,

Bandit
                      Achromatologisch

Commentaar

want met m'n andere verrekijker zie ik het niet... maar die is ook slechter.
                        Of beter... Een reflectie van Venus is je verrekijker.
                        Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Tja dat krijg je d'r nou van als je door het raam zit waar te nemen in plaats van even de moeite te nemen om naar buiten te gaan.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                            Tja dat krijg je d'r nou van als je door het raam zit waar te nemen in plaats van even de moeite te nemen om naar buiten te gaan.
                            Nee das een goeie: Dob naar buiten slepen, half uur laten afkoelen, kijken
                            en vervolgens constatteren dat het bekant bewolkt is ...

Vanavond misschien

Groetjes,

Bandit
                            Achromatologisch

Commentaar

Origineel geplaatst door Bandit
                              Nee das een goeie: Dob naar buiten slepen, half uur laten afkoelen, kijken
                              en vervolgens constatteren dat het bekant bewolkt is ...
                              Waarom niet direct de Skylux gebruiken?

Commentaar

Werken...
                              X