Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Opstijgende vuurbol?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Opstijgende vuurbol?

Ik had Freeks mysteriues verhaal gelezen van een "ster". en dacht maar de mijne ook op te zetten.

Vrijdag 15dec om 20uur had ik in het Westen een heldere ster gezien. Hij was geel en had een magnetude van ongeveer -2 op een hoogte van ong. 10°. Ik dacht eerst dat het venus was. Maar achter een minuut keek ik weer en zach dat hij verplaatst was naar ongeveer 15° hoogte. (dat kon ik goed zien van de huizen in de verte) Ik keek nog eens goed, want ik vond het vreemd en toen verdween hij plotseling.

Zou het een opstijgende vuurbol geweest zijn (of bestaat dat niet) of ook een satteliet geweest geweest
    Galaxia 114/900EQ-SKY
    You can only see as far as you can think

Even the dark has a silver lightning

Liesje -> HVJ!

Ik ben niet gek, ik ben een . . . . . . . . (invullen)
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

vliegtuig
      Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

landings/opstijglichten van een vliegtuig. Totdat ie een bocht maakt of te hoog komt, dan zie je het licht niet meer.
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik was wel vrij serieus met mijn opmerking hoor.

Een vliegtuig dat recht op je afvliegt van vele kilometers ver lijkt stil te hangen.
          Ik heb mezelf zovaak afgevraagd, "wat is dat nou?"
          En 2 minuutjes later begon het stipje langzaam te bewegen(het vliegtuig kwam dichterbij) of verdween (hij maakte een bocht).

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick

Een vliegtuig dat recht op je afvliegt van vele kilometers ver lijkt stil te hangen.
            En 2 minuutjes later begon het stipje langzaam te bewegen(het vliegtuig kwam dichterbij) of verdween (hij maakte een bocht).
            ja dat heb ik ook wel eens gezien
            hier van uit alkmaar komen de vliegtuigen op schiphol af van uit het oosten en dan zie je 2 van die witte stipjes achter elkaar soms 3

-BaN-
            Meade LXD75 6"
            Samsung GX-1L 18-55
            Orion Shory Plus 2x Barlow
            Plossl series 500 4mm , 6.5mm
            Meade series 4000 DS Super plossl 26mm

Commentaar

Ik geef Patrick gelijk. Ik heb het ook al meerdere malen gezien en telkens was het een vliegtuig dat licht van de zon weerkaatste.
              Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

vuurwerk

Commentaar

Ik had dat in Maastricht een keer. Ik stond alleen op een donkere plek toen ik een lichtpuntje aan de hemel zag dat steeds groter werd en recht op me afkwam. Dit duurde zeker een minuut of 2. Mijn hart bonkte zowat in mijn keel en het duurde niet lang of ik was gillend weggerend.
                  Na een minuut of 2 bewoog het, inmiddels zeer groot, lichtpunt(je) opzij en zag ik dat het een landend vliegtuig was...

Wat was ik blij dat er op dat moment niemand bij me was...
                  Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                  http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Ik had het inderdaad over de 'koplampen' van het vliegtuig inderdaad.

Het gevoel wat je had kwam dicht bij mijn gevoel, wat ik een een paar keer heb gehad.

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                      Landings/opstijglichten van een vliegtuig. Totdat ie een bocht maakt of te hoog komt, dan zie je het licht niet meer.
                      Nee dat zou het niet geweest zijn want ik woon meer dan 50km van een vliegveld.

Dat zou wel meschien kunnen. Dat er in de verte een vliegtuig afkwam en plotseling een bocht maakte.

En Demelza, wat dacht jij? Dat er een UFO kwam om jou op te halen.
                      Galaxia 114/900EQ-SKY
                      You can only see as far as you can think

Even the dark has a silver lightning

Liesje -> HVJ!

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightfall
                        En Demelza, wat dacht jij? Dat er een UFO kwam om jou op te halen.
                        Om eerlijk te zijn... Ik ben vrij nuchter in dat soort dingen en ik was er heilig van overtuigd dat vliegende schotels niet bestaan. Als ik iets 'vreemds' in de lucht zie, zoek ik ook automatisch een logische verklaring. Alleen kon ik die toen niet vinden. Ik dacht eerst wel aan een vliegtuig, maar daar stapte ik al snel vanaf. Zoiets had ik nog nooit gezien. Achteraf bleek het dus wel om een vliegtuig te gaan...
                        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Nee dat zou het niet geweest zijn want ik woon meer dan 50km van een vliegveld.
                          Klopt de richting wellicht met dat van enig vliegveld, niet noodzakelijk burgerluchtvaart? (google maps! ook grijze gebieden zijn dan verdacht!) 50 a 80km is naar mijn mening niet zo heel ver als het gaat om objecten die ruim boven de grond zijn en verlichting hebben van de omvang van grotere vliegtuigen.
                          "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Ik had het inderdaad over de 'koplampen' van het vliegtuig inderdaad.

Het gevoel wat je had kwam dicht bij mijn gevoel, wat ik een een paar keer heb gehad.
                            Haha, laatst zag ik ook die koplampen, maar door alle omstandigheden leek het serieus alsof er gewoon een auto door de lucht vloog.
                            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

50 a 80km is naar mijn mening niet zo heel ver als het gaat om objecten die ruim boven de grond zijn en verlichting hebben van de omvang van grotere vliegtuigen.
                              Precies, vergis je niet in de kracht van de koplampen van vliegtuigen, deze kan je wel degelijk zien vanaf 50-150 kilometer ver als deze in je gezichtsveld komt aanvliegen..

Als je de specifieke plaats, lokatie en tijd nog weet kan je dit aan mij doorgeven dan vraag ik aan me broer of me vader die beiden bij LVNL (Lucht Verkeers Leiding Nederland) werken.. Zij kunnen zo opvragen wat voor type vliegtuig het was, wat de hoogte was enz. (als je het echt zeker wilt weten )
                              "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Werken...
                              X