Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarnemens nop 17 december

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarnemens nop 17 december

Een spontane weekendactie. We hebben een weekendje Dwingeloo gedaan. En het is daar ERG donker! Helaas zat het weer niet zo erg mee. Maar gisteren heb ik nog even 2 nieuwe Messiertjes op de kop getikt.
    Ik heb gebruik gemaakt van een 8cm refractor.
    Het was ongeveer half 2, en het was bijna donker tot aan de horizon!
    Ik heb daarom even ONDER Orion gekeken. Sirius is daar prominent aanwezig en ook wat messier objectjes.
    In het sterrenbeeld Grote Hond (Canis Major), heb je M41. Een leuke sterrenhoop. Goed zichtbaar.
    De klapperrrrr van de nacht vond ik M93! Mensen!! Bekijkt M93! Is erg mooi en lijkt op een soort mini-pleiaden! Een open sterrenhoop in sterrenbeeld achtersteven.
    Het was geen uitgebreide waarneemsessie, maar toch leuk om elke keer weer verrast te worden door die fraaie objecten aan de hemel!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Leuk! Ik begin binnenkort (zodra het weer het toestaat...) ook aan mijn Messiermarathonnetje. En ik heb intussen mijn ED80 met alle toebehoren standaard achterin de auto liggen, klaar voor plotseling meevallend weer.

Ik begrijp trouwens dat je voor deepskylog.be lid dient te zijn van de VVS?
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Nee hoor! Je kunt je gewoon aanmelden op de site, en dan kun je gaan toevoegen!
      Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
      http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Hee, je hebt gelijk. Ik zal zonet wel op de verkeerde registratielink geklikt hebben (er staan er meerdere op die pagina!).
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Werken...
        X