Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M33 in de perken

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M33 in de perken

Hoewel het gisterenvond in eerste instantie niet gunstig uitzag (wolkennn!) klaarde het later mooi op. De tuin in! Tussen de perken dus.
    Ik zag op Jupiter net het maantje weer verschijnen, heb helaas de schaduw gemist. Af en toe heel helder beeld met veel detail.
    Ik heb mijn tanden op elkaar gezet en mezelf beloofd Nu M33 Te Gaan Vinden!
    Tot mijn verbazing had ik hem vrij snel te pakken in de SWA68 16mm bij 75X, ik had tot nu toe te noordelijk gezocht. De helderheid viel me reuze mee. M74 was veeeeel moeilijker en dat onder een donkere hemel. Ik heb het dan over het centrale deel. Details als de armen kon ik niet zien. Maar nu ik hem kan vinden, zal op een donkere nacht misschien meer te zien zijn.
    Maandag weer aan het werk dus niet te gek laat gemaakt.
    Sumerian Optics Alkaid 30cm f/4; Swift Kestrel Audubon 10X50 HR/5; Helios Stellar 20X80 FMC

Goed bezig! Je zult merken nu je hem gevonden hebt dat je hem de volgende keer veel sneller in beeld zult hebben. En hoe langer je kijkt, hoe meer je gaat zien!
    Zelfbouw 130 mm f/5 reisdobson - EQ2 - 250 mm f/4.68 zelfbouw dobson

Commentaar

Goed gevonden! Volgende keer op de Knardijk ga je hem ook zien als vlekje in de zoeker.
      12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
      7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Ik kan nauwelijks wachten Matthijs!
        Sumerian Optics Alkaid 30cm f/4; Swift Kestrel Audubon 10X50 HR/5; Helios Stellar 20X80 FMC

Commentaar

Werken...
        X