Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Celestron C8; first light

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Celestron C8; first light

Donderdag ben ik in het bezit gekomen van de 'oude' C8 van Nop.
    Gisteren eindelijk helder en er voor het eerst mee naar buiten.
    Het viel direct op dat er veel meer licht naar binnen kwam dan in de N130 (mijn andere kijker). Ook was het geheel een stuk gevoeliger voor bewegingen, maar als je het dan in beeld had, .

Daarna van alles geprobeert om de C8 te verkennen. De maan in beeld gebracht en deze was erg mooi helder 8) en scherp. Ik kon ook veel meer details zien. Ik wist niet dat het zoveel verschil zou geven.

Ook had ik een webcam aangeschaft. De maan kwam enorm groot in beeld en vloog gewoon mijn beeld uit. Ik zal eens vragen wat ik fout deed.

Als laatste nog geprobeert saturnus in beeld te krijgen, maar ik had erg veel licht vervuiling (ik neem aan van de maan die zo dichtbij stond).
    Al met al een geslaag de avond, waarin ik veel geleerd heb.

Mooi dubbelster! Saturnus moet je lekker vergroten, dan is je maanlicht ook snel weg
    Webcammen is ook heel erg uitvergroten. Je montering moet redelijk uitgelijnd zijn op de pool. En ook de draairichting van je motortje (knopje op de afstandsbediening) moet natuurlijk goed zijn.
    Maar beetje spelen en het lukt wel!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Mooi alweer iemand met een C8 op dit forum wilde ik bijna zeggen..

Toch in dit geval niet, want nu heeft er weer iemand een C8 (op dit forum) minder..

Op welke montering heb je hem staan?
      Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
      ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
      Auteur:Ik

Commentaar

Dat is een goeie. Hij zat bij het geheel.
        In het bericht van Nop stond het wel vermeld, maar ik ben het weer vergeten

Commentaar

Werken...
        X