Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Second light Evergorn

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Second light Evergorn

Na twee weken lang bewolking eindelijk een heldere avond. Als eerste de maan maar ff bekeken. Ik moet denk toch maar een barlow aanschaffen zodat de kraters beter te zien zijn. Ondanks de ruim halfvolle maan heb ik toch maar deepsky objecten proberen te vinden. Als eerste de Ringnevel opgezocht. Hij was duidelijk zichtbaar. Ik heb onlangs een UHC filter aangeschaft en ik kon toch wel een verschil zien. Daarna heb ik M56 opgezocht. Ook goed zichtbaar. Daarna de Halternevel opgezocht. Het duurde wel ff maar toch gevonden m.b.v. van mijn recent gekochte Deep Sky Reiseatlas. Ook een leuk object om te bekijken. M71 staat vlak in de buurt dus ook maar bekeken. Daarna heb ik geprobeerd om de Cirrusnevel te vinden, maar ik denk dat de maan te veel hinderde. Daarna M15 en M2 opgezocht. Dit ging gelukkig redelijk snel. De volgende keer als de maan minder hindert, weet ik deze objecten goed te vinden. Ik heb de SWAN ook nog gevonden. Heldere kern maar geen staart gezien. Al met al een redelijk, goede avond gehad. Morgen moet ik er om half 5 uit bed dus ik kon niet langer kijken. Ik wens iedereen veel heldere avonden. Groeten Evergorn.
    Verrekijker 10x50
    Dobson 8"

Aardig wat in korte tijd. Hier heb ik de kans nog niet gehad om zoveel te bekijken. (kan ook aan mijn traagheid van zoeken liggen natuurlijk )

Commentaar

Ik zit me hier het leplazerus te zoeken naar de ringnevel, maar ik kan
      hem maar niet vinden! Ga straks nog maar weer eens een poging wagen..

Niet slecht, voor een Second Light!

Groetjes,

Bandit
      Achromatologisch

Commentaar

Netjes hoor.
        114mm refl. en 70mm refr.
        200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Werken...
        X