Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

van8 op het strand

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

van8 op het strand

nou ik heb het nog nooit zo mooi helder gezien!!!!
    ik keek mijn ogen uit vanacht, ik was nog ff naar het strand gegaan, want ik verveelde me, en had een slachtoffer gevonden die ook zo gek was en ook van sterren houd, het was kraakhelder, dus we gingen ff op het strand kijken! mooi!! ik had verder niks meegenomen, maar mijn ogen waren voor dat effetjes ook wel genoeg!! de melkweg overduidelijk! dat is dan zo mooi!! andromedastelsel als je goed keek ook een wazig iets.. en m42 ook makkelijk..
    zo mooi!!! pff heb mijn ogen uitgekeken zeg!

Haha! Leuk Miranda! Grappig he, zonder kijker kan soms fantastisch zijn!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Zeker een hele mooie nacht, maar hopen dat het de nacht van 18 op 19 Nov. ook zo helder is. (Leoniden)
      Wat denk je is Stellendam net zo donker als het strand bij Rockanje?
      Takahashi TSA102 // Lunt 60 Tha B600 // Skywatcher AZ4 // Skywatcher EQ8 // Celestron AVX

Commentaar

Ja bizar!! de hemel zat hier vannacht pot maar dan ook potdicht
        Ik wil ook wel weer een keer waarnemen in zeeland!
        Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Zeeland???

Kijk even in een atlas. Rockanje (beter bekend als Oostvoorne-Zuid :lol: ) en Stellendam liggen in Zuid Holland!!!
          305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

oostvoorne zuid?? pardon!! das een belediging!!!!!!!!!haha..
            ja hoor, stellendam is hetzelfde gebied, daar is het net zo donder, en ik ben er als het helder is 18 /19 november ook in stelledam bij de leoniden!
            dus dan zien we elkaar daar! het wordt volgens mij heel druk, ook hoop mensen van sterrenwacht spijkenisse!!
            wordt leuk!! tot 18de!! en hopen op helder weer!
            en ja nop kijken zonder scoop kan op een donker gebied echt verschrikkelijk vet zijn! heb mijn ogen uit gekeken!!!

Commentaar

Ja idd, tis nog zuid-holland maar bij mij begint t zeeland gevoel als ik de haringvliet over ben

de 18-19de kom ik zeker!
              Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

precies dat heb je nou mooi gezegd! want in rockanje met je het haringvliet natuurlijk nog NIET over!! dus we zijn geen zeeland. stellendam wel :P

Commentaar

Op Goeree praten ze ook gewoon Zeeuws. :P 't Is mij een raadsel waarom dat niet bij zeeland hoort.

Commentaar

Ik weet niet wat ze in Zeeland of op Goeree praten. Ik kan het toch niet verstaan.........
                    Zullen we het ze nou eens eens en voor altijd duidelijk proberen te maken....
                    Zuid-Holland heeft 2 eilanden. Voorne-Putten en Goeree-Overflakkee.
                    Alles zuidelijker dan de Brouwersdam hoort bij Zeeland!!!!!!

Gerard
                    305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Mnou... hier zat alles helemaal dicht! Oneerlijk!

Commentaar

Hier ook........ik wil mn first light

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
                          Origineel geplaatst door Paul
                          Steem, kan je dit verslag in een Word document volledig getjekt op spelfouten etc mikken en naar mijn Cc'en? dan kan ik hem op de frontpage fietsen. Denk ook aan foto's ertussen door te mikken, zet deze niet in het document maar een een aparte zip en maak duidelijke verwijzingen vanuit het document naar de foto's.
                          Is dat Breezahtaal? :lol:
                          Hier nog één: "van8 op het strand"

Commentaar

klopt marijn, maar ik zie goeree ook al als zeeland! alleen het bovenste eiland hoort er toch niet bij ( voorne putten dus).. ik zie zekers te weten het eiland van stellendam en ouddorp enzo als zeeland. mag dat niet?

Commentaar

Werken...
                            X